برانکو که پیش از دربی هشتاد و پنج از حداکثر پتانسیل خود برخوردار است اکنون امیدوار به بازی روز پنجشنبه و آماده سازی روحی و بدنی دو مدافع تیمش است که می‌توانند در صورت موفقیت در این جدال برگ برنده بزرگ تیمش لقب گیرند.
کد خبر: ۵۱۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 22 October 2017
به گزارش تابناک : برانکو ایوانکوویچ در جدال مقابل نفت تهران بعد از مدت‌ها توانست از چهار مدافع اصلی تیمش سود ببرد. شکل گرفتن زوج دفاع میانی با شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی در کنار دو مدافع کناری تخصصی که در سمت چپ با حضور محمد انصاری و در سمت راست با حسین ماهینی شکل گرفته بود، این امیدواری را ایجاد کرد که آنها بعد از مدت‌ها در ساختار دفاعی و خصوصا بهره بردن از کناره‌های زمین به بهترین شکل مقابل حریف خود حاضر شوند.
محمد انصاری که در فصل پانزدهم فوتبال ایران با عبور از سه بازیکنی که در پست مدافع چپ مورد تست قرار گرفته بودند در نهایت توانست با عملکردی خیره کننده در آن حاضر شود و با روندی رو به رشد در نهایت جواز حضور در تیم ملی را کسب کرد، در لیگ شانزدهم از سوی برانکو به پست دفاع میانی برده شد. ادامه روند موفق شماره ۱۵ سرخپوشان اینبار در پست جدید جایگاه او را در تیم ملی نیز مستحکم کرد. با این حال با حضور شجاع خلیل زاده در این تیم، برانکو پلان خود را با زوج سازی سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده در پست دفاع میانی و بازگرداندن انصاری به سمت چپ ترتیب داد. هرچند در ابتدای فصل با مصدومیت‌های ادامه‌دار سیدجلال حسینی این پلان با تاخیر همراه شد اما در جدال مقابل نفت تهران با حضور تمامی نفرات دفاعی، سرمربی سرخپوشان فرصت امتحان آن را پیش از داربی به دست آورد.
اوضاع برای حسین ماهینی البته پیچیده تر بود؛ مدافع راست پرسپولیس که حضور در جام جهانی برزیل را نیز تجربه کرده بود، با پایان دوران سربازی برای بازگشت به پرسپولیس و به دست آوردن دوباره پیراهن تیم ملی بی‌تابی می‌کرد. اما بازگشت او همراه با اتفاقاتی شد که تغییرات پیاپی پست را برای او در پی داشت. تجربه حضور در پست دفاعی میانی سمت راست و چپ، دفاع چپ و دفاع راست و هافبک دفاعی از او بازیکنی با قابلیت حضور در چند پست ساخت که حتی حضورش در تیم ملی را نیز با خطر بزرگی مواجه کرده و به همین منظور اردوهای مقطعی تیم ملی را از دست داده است.
با این حال او نیز با بازگشت سیدجلال حسینی این فرصت را به دست آورد تا به پست اصلی خود بازگردد. ماهینی علیرغم مصدومیتی که پیش از این دیدار متوجهش بود، از سوی برانکو پیش از دربی مورد تست در دفاع راست قرار گرفت و البته با استانداردهای لازم در این پست با توجه به فاصله گرفتن از آن و همچنین مصدومیت کاملا دور شده بود و نتوانست انتظارات را به طور کامل برآورده کند.
اتفاقی که باعث شد تا بشار رسن و وحید امیری نیز در این دیدار با مصائب بزرگی مواجه شوند و از حمایت لازم از سوی ماهینی و انصاری دور شوند و انرژی زیادی را در این زمینه صرف کنند. برانکو که پیش از دربی هشتاد و پنج از حداکثر پتانسیل خود برخوردار است اکنون امیدوار به بازی روز پنجشنبه و آماده سازی روحی و بدنی دو مدافع تیمش است که می‌توانند در صورت موفقیت در این جدال برگ برنده بزرگ تیمش لقب گیرند. ماهینی که در طول فصول اخیر با ارسال‌ها و حرکات موفق در فاز دفاعی و تهاجمی یکی از عناصر موفقیت در سمت راست بوده در صورتی که در سمت مقابل نیز با موفقیت محمد انصاری که از قضا او نیز از قدرت تکنیکی و تاکتیکی بالایی برخوردار است، روز خوبی را برابر استقلال پشت سر بگذارند می‌توانند برانکو را به موفقیت برابر آبی‌پوشان امیدوار کنند. دو بازیکنی که اکنون با بازگشت سیدجلال حسینی و حضور شجاع خلیل زاده دغدغه کمتری در دفاع نیز دارند و می‌تواند شرایط مثبتی در هجوم این تیم و همکاری با دو وینگر تکنیکی و پرسرعت پرسپولیس داشته باشند.





منبع : پارس فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار