نخست وزیر یونان گفت : اگر اروپا در سیاست هایش تجدید نظر نکند، همه با هم غرق خواهیم شد.
کد خبر: ۵۱۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 22 October 2017
به گزارش تابناک : الکسیس چیپراس' نخست وزیر یونان پس از اجلاس سران  این اتحادیه به خبرنگاران گفت: اروپا نیازمند تغییرات اساسی در ساختار خود است و باید هرچه سریعتر اصلاحات ساختاری به صورت اساسی انجام شود، در غیر اینصورت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا با مشکلات جدی روبرو خواهند شد.
سران کشورهای جنوبی اتحادیه اروپا که عمدتاً با مشکلات مالی شدیدی دست و پنجه نرم می کنند روند اوضاع سیاسی و اقتصادی و بعضاً برخورد دوگانه درباره تعدادی از کشورهای عضو این اتحادیه را مورد انتقاد قرار داده اند و خوستار تغییر این رویه شده اند.
نخست وزیر یونان با اشاره به مذاکرات درباره ضرورت تغییر ساختار کاری اتحادیه اروپا، نیز گفت: به رغم وجود مخالفت هایی با آن ، بالاخره تصمیم گرفته شد که از ماه جون( خرداد ماه) سال میلادی آتی این مساله بطور جدی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
چیپراس در این باره گفت: یونان پیشنهاد داده است که تصمیم بر تغییرات در پشت درهای بسته اتخاذ نشود ، بلکه با حضور شهروندان اتحادیه اروپا ، از طریق شرکت در گفت وگو ها ، نظر سنجی از طریق رسانه ها و فضای مجازی و اطلاع رسانی درست صورت گیرد تا شهروندان این اتحادیه بطور مستقیم برای آینده اروپا متحد و خودشان تصمیم گیری کنند.
نخست وزیر یونان در ادامه افزود: در اروپایی که دمکراسی حاکم است، حق مسلم شهروندان این اتحادیه است که بصورت دمکراتیک برای  آینده خود بصورت مستقیم و مستقل تصمیم گیری کنند و براین باور هستیم که بعداز تشکیل دولت جدید در آلمان یعنی از اوایل سال آتی میلادی، روند بررسی چگونگی اعمال تغییرات در ساختار کاری اتحادیه اروپا، شکل جدیدی بخود خواهد گرفت و آرام آرام زمینه برای انجام این مهم آماده خواهد شد.
وی همچنین در باره اجلاس چند روز پیش سران اتحادیه اروپا نیز گفت: کشورهای جنوبی اتحادیه اروپا، همچون یونان، ایتالیا، اسپانیا ، قبرس و دیگر کشورهای جنوب این اتحادیه ، ضمن ابراز نگرانی از افزایش ورود پناهجویان به کشورهای اروپایی، خواستار کمک های اتحادیه و تغییر سیاست اروپا مبنی بر تقسیم و پذیرش تعداد پناهجویان در کشورهای عضو را مطرح کردند.
نخست وزیر یونان نیز در ادامه افزود : یکی از مسایل دیگر مورد مذاکره دراین اجلاس سران اتحادیه اروپا ، گفتگو و تبادل نظر برای کاهش تاثیر منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، بر اقتصاد اروپا بوده است .





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار