محمدجواد ظریف در نامه‌ای به فدریکا موگرینی هماهنگ‌کننده گروه 1+5 و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به آخرین موارد نقض برجام و بدعهدی‌های آمریکا به ویژه آنچه در سخنرانی دونالد ترامپ در 21 مهرماه مطرح شد،‌ مراتب اعتراضی کشورمان را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۱۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 22 October 2017

به گزارش تابناک :  نامه اخیر اعتراضی ایران به رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دهمین نامه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای اجرای برجام تا کنون ارسال و در کمیسیون مشترک برجام ثبت شده است.

نامه اعتراض ظریف به موگرینی درباره اظهارات ترامپ و نقض برجام

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هفته گذشته یک روز پس از سخنرانی دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا درباره سیاست‌ها در قبال ایران و برجام اعلام کرد که ظرف یکی دو روز آینده نامه‌ای را در مورد صحبت‌های اخیر ترامپ خواهیم نوشت و در این نامه به موارد نقض ماده ۲۶، ۲۸ و ۲۹ برجام اشاره خواهد شد.

به گفته وی، هم‌چنین این نامه به ثبت کمیسیون مشترک برجام خواهد رسید و نشان می‌دهد که برخلاف ادعاهای ترامپ، این ایران بوده که تا کنون موارد متعددی از کوتاهی آمریکایی‌ها در اجرای تعهدات‌شان را ثبت کرده است.

ایران به جز این نامه به طور رسمی در روز جمعه 21 مهرماه، نامه‌ای را به دبیرکل سازمان ملل توسط نمایندگی ایران در این سازمان ارایه کرد و خواستار ثبت این بیانیه درباره اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان سند شورای امنیت شد.



منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار