فرماندار روانسر گفت:111 واحد مرغداری در شهرستان وجود دارد و سالیانه 14 هزار و 200 تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می شود.
کد خبر: ۵۱۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 23 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری روانسر،حسین ویسمرادی در نشست بررسی مسایل و مشکلات مرغداران شهرستان روانسر افزود: این شهرستان با ظرفیت یک میلیون و 956 هزار قطعه در هر دوره 22 درصد گوشت مرغ استان را تامین می کند .
وی تصریح کرد: از آنجایی که روانسر در تولید گوشت مرغ مقام اول استان را دارا است امکان ایجاد خوشه و زنجیره صنعتی تولید گوشت مرغ در این شهرستان وجود دارد

فرماندار روانسر ادامه داد: پرورش دام و طیور و توسعه دامپروری یکی از قابلیت ها و ظرفیت های بخش کشاورزی شهرستان روانسر است که در چهار سال گذشته به آن توجه جدی شده و یکی از مشکلات این حوزه عدم وجود کشتارگاه دام سبک و سنگین است

ویسمرادی اظهار داشت: در تدوین سند توسعه شهرستان به حوزه کشاورزی توجه ویژه شده و اجرای 20طرح سرمایه گذاری با 131 میلیارد تومان و یک هزار و 329 فرصت شغلی در 
نظر گرفته شده و در این راستا از سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد

وی اضافه کرد:: اگر استعدادهای کشاورزی را بتوانیم در مسیر درست هدایت کنیم شاهد پیشرفت و شکوفایی شهرستان خواهیم بود.

مقام عالی دولت در شهرستان روانسر با تاکید بر تقویت بخش کشاورزی روانسر تصریح کرد: خاک حاصلخیز، منابع آبی، دانش کشاورزی و بسترهای لازم برای رونق کشاورزی در شهرستان فراهم است و باید این بخش هرچه بیشتر تقویت شود.

فرماندار روانسر با تقدیر از خدمات ارزنده جهاد کشاورزی روانسر اضافه کرد: شهرستان روانسر سهم بسزایی در تولیدات کشاورزی استان دارد که این حاصل تلاش های کارشناسان این اداره و کشاورزان است.

ویسمرادی فعال شدن تعاونی مرغدارن شهرستان را خواستار شد و گفت: باید هیئت مدیره تعاونی مرغداران این شهرستان همراه و همگام با مسئولان برای رونق هرچه بهتر و بیشتر این صنعت فعالیت  کنند .

کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر گفت: با توجه به اینکه شغل اصلی مردم روانسر کشاورزی است، این شهرستان همواره بعنوان یکی از شهرستان‌های پیشرو در فعالیتهای مختلف زراعی، باغی و دامپروری شناخته شده است.

 هزینه‌های بالای تولید مرغ  ، حمایت ضعیف دولت از صنعت طیور ، نوسان‌ قیمت خوراک دان، تلفات طیور ، نبود واکسیناتور و نظارت ضعیف دستگاه های متولی بر زنجیره تولید از مهمترین مشکلاتی بود که مرغداران روانسری به آنها اشاره کردند
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار