طبق برخی گزارش‌ها آنکارا قصد دارد هشت پایگاه نظامی در شمال سوریه ایجاد کند و برای همین منظور ارتش به اعزام نیرو به استان مرزی هاتای ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۵۱۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 23 October 2017
به گزارش تابناک : ارتش ترکیه در تلاش برای استقرار نیروهایش در استان ادلب سوریه طبق توافق با ایران و روسیه در مورد ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه است و بر همین اساس به اعزام نیرو به استان هاتای در جنوب این کشور ادامه می‌دهد، این در حالیست که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که آنکارا قصد دارد هشت پایگاه نظامی در شمال سوریه ایجاد کند.

در همین راستا تعداد زیادی از سربازان و خودروهای نظامی ترکیه از یگان‌های نظامی مختلف به شهرستان ریحانلی در استان مرزی هاتای منتقل شده‌اند. برخی منابع نظامی اظهار داشتند، نیروهای ارتش ترکیه که وارد ادلب سوریه شده بودند اکنون به مرزهای منطقه سالف، ارتفاعات شیخ برکات و حلب رسیده‌اند.

رئیس ستاد کل ارتش ترکیه نیز پیشتر اعلام کرده بود ۱۴ ایستگاه دیده‌بانی ایجاد شده که اولین آنها در ارتفاعات سالف در نزدیکی شهرستان ریحانلی ترکیه قرار دارد.

روزنامه "ینی شفق" به نقل برخی منابع نظامی نوشت، موقعیت دقیق چهار پایگاه از مجموع هشت پایگاه نظامی‌ که ترکیه قصد دارد آنها را در شمال سوریه ایجاد کند، تعیین شده است و اولین آنها در ارتفاعات استراتژیک "برکات" واقع است که مشرف به مناطق عفرین و ادلب است.

علاوه بر این پایگاه هوایی تفتناز در جنوب شرق این شهر و فرودگاه نظامی ابوظهور دو نقطه دیده‌بانی مجزا خواهند بود که نیروهای مسلح ترکیه در راستای مدیریت عملیات‌های خود در ادلب از آنها استفاده خواهد کرد.

همچنین ارتش ترکیه کنترل منطقه الضیف را که مهمترین نقطه حمایت از دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه محسوب می‌شود، به کنترل خود درآورد.

ریاست ستاد کل ارتش ترکیه از ادامه رصد و کنترل مناطق شمال سوریه به ویژه منطقه الباب و نیز پاکسازی آنها از مین، اتخاذ تدابیر لازم برای ممانعت از گسترش نفوذ یگان‌های مدافع خلق کرد و ادامه تعقیب این نیروها جهت توقف حملات در منطقه واقع در حد فاصل عفرین در شرق تا منبج در غرب خبر داد.

پیشتر ترکیه به آمریکا هشدار داده بود در صورتی که مدیریت شهر رقه سوریه به نیروهای کرد سپرده شود این امر می‌تواند باعث آغاز درگیری طائفه‌ای در این شهر شود.

معاون نخست وزیر ترکیه نیز با اشاره به اینکه اعراب بیش از ۹۰ درصد از ساکنان رقه را تشکیل می‌دهند تاکید کرد: واگذاری شهر رقه به حزب اتحاد دموکراتیک کردها مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد و احتمالا باعث بروز درگیری‌های قومی در این شهر خواهد شد.

وی در نشستی از همکاری آمریکا با گروه‌های کرد در سوریه انتقاد کرد و گفت: این همکاری‌ها باعث بروز مشکلات بزرگی در منطقه خواهند شد.





منبع : الشرق الوسط 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار