فرماندار دیراستان بوشهرگفت: تبلیغات اسلامی به عنوان متولی تبلیغ، آموزش و جهت دهی این مهم را مورد توجه قرار دهد.
کد خبر: ۵۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 22 June 2015
تابناک بوشهر: حمزه اعتماد روز دوشنبه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع مبلغان و نمایندگان تشکل های مذهبی شهرستان دیر افزود: در سال همدلی و همزبانی روحانیون و مبلغان دینی از مسائل سیاسی و جناحی که باعث اختلاف در جامعه شود، پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: تبلیغ رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده و باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش وعامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

فرمانداردیر اظهارکرد: روحانیون ومبلغان دینی باید مسائل موجود جامعه از جمله مضرات مواد مخدر، بحران آب دراستان و آزادی زندانیان غیرعمد را اطلاع رسانی و با ترغیب و تشویق مردم ما را در این اهداف کمک کنند.

وی درارتباط با ساماندهی مساجد در محلات گفت: برنامه دولت تدبیر و امید کمک رسانی به عمران و آبادانی مساجد است و افراد خیر نیز باید محل هایی که به احداث مسجد نیاز دارند، کمک کنند.

اعتماد، درارتباط با توقف عملیات اجرایی تعدادی از خانه های عالم در شهرستان دیر بیان کرد: درسال جاری تکمیل و راه اندازی خانه های عالم که به دلیل نبود اعتبار اجرای آنها متوقف شده در دستور کار داریم.

امام جمعه موقت دیرگفت: هدف ازماموریت انبیای الهی تبلیغ دین خدا بوده است که عهد اولیه بندگان و نعمت های فراموش شده را به یاد مردم آورند.

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی افزود: روحانیون و مبلغان دینی باید ارزش کار الهی خود را بدانند و در این زمینها تلاش های خالصانه داشته باشند.

رییس تبلیغات اسلامی دیر گفت: عملیات اجرایی ساختمان اداری تبلیغات اسلامی در 15 ماه مبارک رمضان آغازخواهد شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی افزود: اکنون با برنامه ریزی صورت گرفته فعالیت تشکل های دینی، کانون مداحان و مبلغان دینی در این شهرستان بسیار چشمگیر است.

وی گفت: سیاست تبلیغات اسلامی استفاده از ظرفیت های مردم و افراد خیر در امور دینی و مذهبی است که دراین ارتباط محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان توسط هیات ها و مردم نمونه ای از آن است.

کارشناس امور مبلغان تبلیغات اسلامی دیر به ایرنا گفت: در شهرستان دیر206 هیات مذهبی،27 مرکز قرآنی و 17 کانون فرهنگی فعالیت دارند.

علی کلبی افزود: برای ماه مبارک رمضان امسال شش روحانی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به این شهرستان اعزام شده اند و همچنین بیش از90 نفرمبلغ، مبلغه و مداح و قاری قرآن برنامه های فرهنگی قرآنی امسال را پوشش می دهند.

وی افزود: برای بهره مندی بهتر افراد از ماه رمضان بیش از یکهزار نسخه اعلام اوقات شرعی ویژه سه بخش مرکزی، آبدان و بردخون چاپ و در سراسر این شهرستان توزیع شد و مردم ولایت مدار دیر که تاکنون موفق به اخذ اوقات شرعی نشده اند، می توانند به اداره تبلیغات اسلامی دیر مراجعه و اوقات شرعی دریافت کنند.

کارشناس امور مبلغان تبلیغات اسلامی دیر گفت: گروه تبلیغی افق روشن که متشکل از روحانیون مجرب و متخصص هستند نیز درماه مبارک رمضان برای امورفرهنگی تبلیغی و قرآنی به این شهرستان اعزام می شوند و در ادارات مختلف روحانیان برای اقامه نماز و بیان مسائل شرعی حضور می یابند.

بندردیر در فاصله 180 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار