در حالی که از سال 91 تا کنون بیش از 50 غار زیبا در استان یزد کشف شده غارنوردی هنوز جایگاه خود را در صنعت گردشگری کشور پیدا نکرده است.
کد خبر: ۵۱۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷ 26 October 2017
به گزارش تابناک یزد،عضو کارگروه غار شناسی استان یزد گفت : از سال 91 بیش از 50 غار عمودی و افقی در استان یزد کشف شده  که بیشتر آن ها از جنس آهکی و نمکی هستند .

انتظاری افزود : غارها دارای طبیعتی بسیار زیبا هستند و به همین دلیل همواره یکی از مراکز جلب گردشگران و غارنوردان محسوب می شوند .

عضو تیم ملی غارنوردی گفت : غارهای هر منطقه در استان یک میراث گرانبهای ملی است و عمر این غارها به هزاران هزار سال می رسد .

شیخ راستی افزود :  در کوههای کهن استان یزد  غارهای جالب و دیدنی متعددی وجود دارد .

وی غار چک ، هامانه ،  غار نباتی ندوشن ، غار اشکفت ،  غار چهار تاقی ،  سرخون و  دره زنجیر را  از جمله غار های استان یزد نام برد.

شیخ راستی افزود : طبیعت بسیار زیبای غارها همواره  موجب جذب گردشگران می شود.

کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه غارها از حساسترین ، بکرترین و شکننده ترین زیستگاه ها هستند گفت : حفاریها ، انفجار معادن ، نوشتن یادگاری روی دیوار غار و شکستن تزیینات آهکی از جمله عواملی است که  سلامت و پایداری غار را به خطر می اندازد .

شمسایی افزود : سهل انگاری بازدید کنندگان این شگفتی های کمیاب طبیعت را به ویرانی کشانده است.

وی گفت :گردشگران باید در حفظ غارها بکوشند و از آسیب رساندن به پدیده ها ی درون غار  و آلوده ساختن محیط داخل آنها خودداری نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار