استاندار البرز روز شنبه پیش از سفر به شهرستان ساوجبلاغ به همراه اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی از شرکت دارویی شفا بازدید کرد.
کد خبر: ۵۱۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 28 October 2017
به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی دراین سفر قبل از جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی از شرکت دارویی شفا فارمد واقع در شهرک صنعتی بهارستان کرج بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید پای خط تولید این شرکت صنعتی حضور یافت و بخشی از موانع فرا روی خط تولید را بررسی کرد.

شرکت گروه صنایع شفا فارمد در سال 1375 با هدف تولید سالانه 300 تن انواع آنتی بیوتیک ها از جمله اریترومایسین پایه که نخستین آنتی بیوتیکی است که در ایران به روش بیوتکنولوژی و با استفاده از فرمانتاسیون تولید می گردد در زمینی به مساحت 23 هکتار تاسیس شد.

این شرکت در سال 1378 همزمان با تغییرات بنیادی در ساختار شرکت، آغاز عملی تولید آنتی بیوتیک ، طراحی و ساخت خط تولید اریترومایسین اتیل سوکسینات از اریترومایسین پایه با ظرفیت اسمی 100 تن در سال را آغاز کرد.

این خط در سال 1379 افتتاح شد و تولید آن تاکنون ادامه دارد.

این خط تولید مستمراً با بهره گیری از آخرین امکانات تکنولوژی جهانـــی بهینه سازی شده است تا امکان تولید عالی ترین کیفیت محصـول را فراهم سازد.

این شرکت در گام بعدی در خرداد ماه سال 1385 تولید آزیترومایسین با ظرفیت 20 تن در ســال را راه اندازی کرد و همزمان تحقیقات تولید ماده موثره کلاریترومایسین را نیز آغاز نمود و با موفقیت به بهره برداری رساند. شرکت گروه صنایع شفا فارمد، توسعه سبد محصولات ماکرولیدی را همچنان در اولویت برنامه های تولیدی خود داردو از جمله این محصولات می توان آزیترومایسن تیست ماسک را نام برد که در سال 1391 به بهره برداری رسید.

جدیدترین دستاورد شرکت گروه صنایع شفا فارمد، طرح عظیم تولید انبوه پنی سیلین جی می باشد. پنی سیلین جی مولکول پایه اولیه سنتز آنتی بیوتیک های بتالاکتام است که از پر مصرف ترین گروه آنتی بیوتیک ها در جهان می باشد.

شرکت دارویی شفا وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام (ره) تولید صنعتی خود را نیز از سال 92 آغاز کرد و در طرح ملی تولید انبوه پنی سیلین جی با استفاده از آخرین دستاوردهای دانش بیولوژیکی صنعتی و بومی سازی دانش فنی، گام های موثری تاکنون در جهت خودکفایی داخلی برداشته شده است.

شرکت لابراتوار و داروسازی شفا در شهرک صنعتی بهارستان کرج طی سال 94 نیز فاز اول کار خود را با تولید داروهای ژنرال و آزمایشگاهی آغاز کرد. فاز دوم این شرکت، تولید داروهای آنتی بیوتیک می باشد. فاز سوم مجتمع دارویی شفا مرکز تحقیقات برای تولید داروهای بیوتکنولوژِی و نوترکیب بشمار می رود.

شرکت دارویی شفا،فارمد در کیلومتر 10 اتوبان کرج _ قزوین واقع است.





منبع : برنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار