"علی نصیریان" بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون امسال با فیلم "حکایت دریا" به کارگردانی "بهمن فرمان آرا" بار دیگر در جشنواره فیلم فجر حاضر خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 29 October 2017

به گزارش تابناک : "علی نصیریان" بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون امسال با فیلم "حکایت دریا" به کارگردانی "بهمن فرمان آرا" بار دیگر در جشنواره فیلم فجر حاضر خواهد شد.

این فیلم سال گذشته تولید شد اما به جشنواره سی و پنجم نرسید. سال گذشته نصیریان فیلم دیگری با نام "امپراتور جهنم" را در راه جشنواره داشت اما با توجه به اینکه این فیلم در بخش چشم انداز قرار گرفت عوامل تصمیم گرفتند اثر را  از جشنواره خارج کنند تا نصیریان در جشنواره سال گذشته غایب باشد.

علی نصیریان

وی بعد از بازی در فیلم "شکارچی شنبه" به کارگردانی "پرویز شیخ طادی" در سال 1388 کمی از جهان سینما فاصله گرفت و از همان سال بازی در سریال شهرزاد را تجربه کرد.

حضور او در سریال شهرزاد و نقش "بزرگ آقا" اتفاقی بزرگ در کارنامه هنری این بازیگر با سابقه محسوب می‌شود. وی در این سریال توانست توانایی های خود در دوران پختگی را به خوبی به نمایش گذاشته و بازی متفاوتی ارائه دهد.

این حضور موفقیت آمیز برای نصیریان در فصل اول شهرزاد تا جایی پیش رفت که پس از مرگ شخصیت بزرگ آقا و غیبتش در فصل دوم موج انتقادات نسبت به این سریال بالا گرفت و همه دلیل افت شهرزاد 2 را نبود بزرگ آقا می دانستند.

پس از خروج از گروه شهرزاد، نصیریان در دو فیلم به ایفای نقش پرداخت. همکاری مجدد وی با "پرویز شیخ طادی" در فیلمی با همان سبک و سیاق "شکارچی شنبه" نتوانست توجه چندانی را به خود جلب کند و همین عاملی بود تا بازی  او در فیلم "امپراتور جهنم" دیده نشود.

علی نصیریان

وی در این میان در نمایشی با نام "اعتراف" به کارگردانی "شهاب حسینی" نیز بازی کرد تا ثابت کند در عرصه صحنه هم قدرت فراوانی را در چنته دارد. نصیریان بعد از امپراتور جهنم به پروژه بهمن فرمان آرا پیوست تا امسال را با شانس کسب سیمرغ به پایان برساند.

وی پیش از این در گفت‌وگویی با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره اهمیت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر گفت: من به عنوان یک بازیگر بهترین عمل خود را انجام می‌دهم و واقعیت امر به هیچ وجه به جایزه و سیمرغ جشنواره فکر نمی‌کنم و برایم مهم نیست.

علی نصیریان 
 
گفتنی است نصیریان دوره‌ای را در تئاتر جامعه باربد، زیر نظر استادانی مانند رفیع حالتی و اسماعیل مهرتاش گذراند. همچنین به مدت یک سال کارآموز این گروه تئاتری شد. دو سال بعد نیز دوره یک ساله دیگری را در کلاس‌های تئاتر سعدی به مدیریت حسین خیرخواه گذراند. 
 
وی در این دوران تئاترهای فراوانی مانند امیر ارسلان، بنگاه تئاترال، بازرس، آگهی ازدواج، پهلوان کچل، چوب به دست‌های ورزیل، طلسم حریر، مرد ماهی گیر، استعمال دخانیات ممنوع، مردی که مرده بود و خود نمی‌دانست، عروسی باقرخان، بازی سیاه، آی بی کلاه، آی باکلاه، بهترین بابای دنیا، بیگانه‌ای در خانه و آنتیگون را یا به اجرا رساند و یا در آنها به ایفای نقش پرداخت.
 
علی نصیریان 

هزاردستان و تئاترهای تلویزیونی مانند سوزن‌بانان از جمله کارهای به یاد ماندنی او است. و در سال ۱۳۳۵ جایزهٔ نخستین مسابقهٔ نمایشنامه‌نویسی را برای نمایش بلبل سرگشته دریافت کرد. 
 
فیلم گاو نخستین فعالیت سینمایی او بوده است. نصیریان در سال ۱۳۸۰ به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایرانی در رشتهٔ بازیگری تئاتر و سینما شناخته شد. 
 
 علی نصیریان
 
شهرزاد، میوه ممنوعه، پستچی سه بار در نمی‌زند، کمیته مجازات، برج مینو، بوی پیراهن یوسف، ناخداخورشید، جاده‌های سرد، کفش‌های میرزانوروز، سربداران، کمال الملک، دایره مینا و گاو از جمله آثار  درخشانی است که نصیریان در آنها به ایفای نقش پرداخته است.
 
حال باید دید حضور دوباره نصیریان در سینما با فیلم "حکایت دریا" ساخته فرمان آرا آیا سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را برای این بازیگر پیشکسوت به همراه خواهد آورد یا نه. نصیریان در این فیلم با بهمن فرمان آرا، لیلا حاتمی، علی مصفا، رویا نونهالی، صابر ابر، مریم بوبانی، پانته آ پناهی ها همبازی شده است.






منبع : میزان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار