استاندار البرز با تاکید بر لزوم رفع معارض در قطعات حوزه استحفاظی البرز برای تکمیل آزاد راه تهران - شمال گفت: بار ترافیک استان‌های تهران، قزوین و البرز با تکمیل آزاد راه تهران شمال با کاهش هزار میلیارد صرفه‌جویی در سوخت و زمان تعدیل خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 05 November 2017
به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی، صبح یک‌شنبه(14 آبان) در جلسه شورای فنی استان که در کارگاه آزاد راه تهران - شمال و با حضور مهندس سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از اعضای شورای فنی برگزار شد، تکالیف استان را برای تکمیل آزادراه تهران - شمال مورد بررسی قرار داد و گفت: این پروژه به جهت صرفه‌جویی 1000 میلیارد تومان سوخت و کاهش زمان تردد بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به قیمت بالای مصالح ساخت گفت: فعال شدن چنین پروژه‌هایی حرکت بزرگی در اقتصاد کشور است.

نجفی با اشاره به اینکه سهولت مردم در تردد از این آزادراه مد نظر قرار دارد، ادامه داد: عنایت بنیاد مستضعفان به دغدغه مردم برای تکمیل این مسیر نیز بسیار ارزشمند است.

استاندار البرر با بیان اینکه قطعه اول بخش محدودی از آزاد راه تهران - شمال در البرز قرار دارد، گفت: با وجود این امر برای این استان نیز مهم است؛ چرا که البرز محل تردد 14 استان مواصلاتی کشور است.

وی بیان کرد: این آزادراه بخشی از ترافیک تهران به قزوین را نیز کاهش خواهد داد.

نجفی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های مرتبط اعم از منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و محیط زیست، افزود: در خصوص تکمیل بزرگراه همت و تهران - کرج در جریان سفر دکتر نوبخت بخشی از دغدغه‌های معارضین طرح و مورد پیگیری قرار گرفت.

استاندار البرز ادامه داد: طرح کمربند شمالی و مسیر  کرج _ گلشهر به جد در حال پیگیری است  و بار سنگینی را از 14 معبر استان‌های کشور می‌کاهد.

وی افزود: باید تلاش شود تا در مدت زمان 8 ماه شاهد پیشرفت بخش‌های مختلف باشیم.

گفتنی است البرز به جهت قرارگیری در مسیر ۱۴ استان شمال و شمال غربی کشور و نزدیکی به پایتخت به لحاظ تردد خودرویی در ردیف استان‌های نخست کشور قرار دارد .

قطعه یک آزادراه تهران شمال به طول ۳۲ کیلومتر از تقاطع آزادگان و شهید همت شروع و به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد .

با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از کرج می‌گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود ۶۱ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود .

این پروژه که در ابتدای دولت یازدهم ۲۹ درصد پیشرفت داشت هم اکنون بیش از  ۸۵ درصد پیشرفت کار دارد.

 پروژه تهران -شمال در چهار قطعه  پیش‌بینی شده که قطعه چهار از سال 94 از مرزن آباد تا کمربندی چالوس زیر بهره‌برداری رفته است.

قطعه اول که مهم‌ترین بخش این پروژه  است و بخش عمده‌ای از مسیر را کوتاه می‌کند از تهران تا شهرستانک می‌باشد.

هزینه قطعه‌ی یک، دو هزار و 400میلیارد تومان است و در قطعه‌ی دوم کارگران از شهرستانک تا پل زنگوله مشغول به کار هستند.

تونل البرز نیز با 6 هزار و 400 متر طول بزرگ‌ترین تونل راهی کشور در قطعه‌ی دوم به شمار می‌رود.

تونل شرقی نیز درحال اجرا و تونل غربی نیز به مناقصه گذاشته شده است.

قطعه دوم این طرح نیز تعیین تکلیف شده و برای قطعه سوم با فاینانسرهای خارجی مذاکرات در حال انجام است.

این پروژه بین وزارت راه وشهرسازی و بنیاد مستضعفان به نمایندگی از دولت است و مجری آن بنیاد مستضعفان می باشد.

بنیاد مستضعفان مجری 50 درصد این پروژه است. قطعه‌ی اول این طرح در 33 کیلومتر با 85/5 کیلومتر پیشرفت همراه بوده است.

 قطعه‌ی دوم 22 کیلومتر، قطعه‌ی سوم 46 کیلومتر و قطعه‌ی چهارم 20 کیلومتر است.

تونل البرز با 6 هزار و 400 متر، عمده حفاری‌ها را داشته است و کمتر از 1000 متر از حفاری‌های آن باقی مانده است.

این پروژه در 185 جبهه آزادراه و با هزار و 375 دستگاه ماشین‌آلات در حال تکمیل است.






منبع : ایسنا 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار