مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی بر لزوم استانداردسازی سیستم گرمایشی در مدارس مناطق محروم استان تاکید کرد.
کد خبر: ۵۲۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 08 November 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی منصور جلایر  اظهار داشت: انتظاری که از آموزش و پرورش استان وجود دارد این است که برای استانداردسازی سیستم گرمایشی در سراسر استان به ویژه مناطق کم‌برخوردار قدم بردارد چرا که بیشترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد به مناطق دورافتاده مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه ابلاغیه‌های موردنیاز به سازمان آموزش و پرورش همچنین سازمان تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان غربی ارسال شده است، ادامه داد: بنابراین باید متولیان امر در راستای تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی استاندارد اقدام کنند چرا که در غیر این صورت باید پاسخگو باشند.

جلایر ضمن ابراز تاسف از وقوع آتش سوری در مدرسه شین‌آباد اشنویه بر لزوم تلاش برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه تاکید و اضافه کرد: در صورت وقوع اتفاق ناگوار در مدارس و آموزشگاه‌های استان به واسطه استفاده از بخاری‌های غیراستاندارد، آموزش و پرورش باید منتظر تبعات حقوقی آن باشد.

مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این میان استفاده از وسایل استاندارد و مجوزدار در مناطق محروم بیشتر مورد تاکید قرار می‌گیرد چرا که در صورت بروز حادثه ناگوار از جمله آتش سوزی و … امکانات برای اطفاء حریق، درمان و …. در این شهرستان‌ها کمتر است همچنین برای کم کردن دامنه حادثه نیز اطلاعات کافی در بین مردم وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای بند ۲۴ سیاست‌های اقتصادی مقاومتی «پوشش استاندارد برای همه محصولات داخلی» اداره کل استاندارد آذربایجان غربی به منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدام به تهیه فهرست رده‌های مصرف انرژی بخاری‌های گازسوز کرده است.

جلایر اضافه کرد: از عموم شهروندان به ویژه دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش تقاضا می‌شود در هنگام خرید، ضمن توجه به نشان استاندارد کالا به برچسب و رده انرژی آن توجه داشته باشند و برای اطلاع بیشتر از رده‌های انرژی بخاری به پورتال استانی اداره کل استاندارد مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع:ندای ارومیه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار