مسئول کنترل کیفیت و استاندارد سازمان توسعه و تجارت گفت: کیفیت اصلی ترین عامل توسعه صادرات است،اما بسیاری از تجار ما در امر صادرات به مقوله کیفیت و مقررات آن آشنایی ندارند.
کد خبر: ۵۲۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 10 November 2017
به گزارش تابناک : لیلا صادقی مسئول کنترل کیفیت و استاندارد سازمان توسعه و تجارت، در خصوص تولید، کیفیت و صادرات اظهار کرد:در بسیاری از موارد صادرکنندگان به مرزهای کیفی که این سازمان برای کالای آنها در نظر می گیرد معترض هستند.

وی افزود:کیفیت اصلی ترین عامل توسعه صادرات است که این موضوع باید در بین صادرکنندگان جایگاهی پیدا کند، زیرا بسیاری از تجار ما در امر صادرات به مقوله کیفیت و مقررات آن آشنایی ندارند.

صادقی بیان کرد:بعضی از صادرکنندگان با صادرات کالای بی کیفیت و یا کیفیت پایین موجب از دست رفتن بازارهای صادراتی ما می شوند، به دلیل اینکه بسیاری از آنها آموزش های لازم در زمینه مقررات کیفی ،ارزیابی انطباق و استانداردهای بین المللی را ندیده اند.

مسئول کنترل کیفیت و استاندارد سازمان توسعه و تجارت با اشاره به اینکه متولی امر کیفیت سازمان استاندارد است،تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت نیز به عنوان متولی صادرات باید مقررات و مسائل کیفی را به صادرکنندگان آموزش دهد .

صادقی ادامه داد: در حال حاضر پروژه ای در سازمان ما در راستای اقتصاد مقاومتی ،کیفیت و استانداردسازی کالاهای اولویت دار در امر صادرات را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت:در چند سال اخیر کالاهای صادراتی به بازار عراق علی رغم بازرسی کیفی در ایران، در مرز این کشور توسط دو شرکت دیگر مجددا مورد بازرسی قرار می گیرد که در این امر صادرکنندگان گلایه های زیادی دارند.

مسئول کنترل کیفیت و استاندارد سازمان توسعه و تجارت با بیان اینکه این امر به صورت تدریجی اتفاق افتاده، افزود:به دلیل پایین بودن کیفیت برخی از کالاها و رعایت نکردن قوانین و مقررات صادراتی از سوی برخی تجار بازارهای ما در کشورهای دیگر از دست رفته است .

صادقی با اشاره به اینکه اگر ۴ مولفه در صادرات رعایت شود می توانیم بسیاری از تنگناهای صادراتی مان را از بین ببریم، تصریح کرد: ما در بحث عرضه محصولات ،عدم انطباق استانداردهای ما با استانداردهای بین المللی، کمبود آزمایشگاه و بازاریابی و ترویج صادرات ضعف داریم.

وی در پایان تاکید کرد:طرح جامع مدیریت کیفیت صادرات که به دلایل سیاست سازمانی و نگرش های روسای گذشته سازمان، کنسل شده بود اکنون در حال ایجاد کارگروهی جدید برای راه اندازی مجدد آن هستیم.





منبع : رادیو گفت و گو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار