معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی 16 ویژه برنامه در مدارس و کانون های فرهنگی - تربیتی این استان اجرایی شد.
کد خبر: ۵۲۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 12 November 2017
به گزارش تابناک : مسعود مهران نیا روز یکشنبه افزود: این برنامه های فرهنگی - آموزشی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه ،ایجاد انگیزه و گرایش دانش آموزان به کتاب در خانه و مدرسه و تشویق خانواده ها به اهدا کتاب بعنوان هدیه به دیگران عملیاتی شده است.
وی با اشاره به تاثیر کتاب و کتابخوانی در فرهنگ جامعه و نقش بی بدیل آن در تحقق اهداف زیر بنایی و امور فرهنگی ، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در هر جامعه ، خاطر نشان کرد: به همین منظور برای رشد سرانه مطالعه در بین دانش آموزان این برنامه ها ویژه نوزدهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس البرز به اجرا درآمد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این برنامه ها برای تجهیز کتابخانه ها و رشد سرانه مطالعه در مدارس استان اجرایی شده است.
مهران نیا برگزاری نمایشگاه کتاب در تمامی مدارس ، جشن اهدای کتاب به کتابخانه های مدارس،دعوت از اساتید و صاحب نظران متخصص در حوزه کتاب و مطالعه، تجلیل از معلمان و دانش آموزان مولف و برتر کتاب خوان را از دیگر برنامه های شاخص در مدارس البرز عنوان کرد.
وی گفت: در این هفته برنامه های دیگری همانند برگزاری مسابقه فرهنگی،هنری با موضوع اهمیت مطالعه و کتاب خوانی ،بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی و کانون های فکری کودکان و نوجوانان و تقدیر از آموزگاران مجری طرح کتابخانه کلاسی و اهدا کنندگان کتاب برگزار می شود.
وی با بیان اینکه پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته کتاب خوانی در همه مدارس البرز قرا ئت می شود، افزود: این برنامه ها تا سی آبان ماه در مدارس البرز به اجرا در می آید.
استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار