فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از کاهش ۹۲ درصدی حریق اراضی در استان طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۲۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 13 November 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ فرامرز نیکزاد با تشریح اقدامات یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی البرز در استان البرز، اظهار کرد: رسیدگی به تخلفاتی نظیر تصرف در اراضی ملی و دولتی، دیوارکشی و ایجاد محدثات طبق تبصره یک ماده ۵۵ و ماده ۵۵ و بر اساس مفاد قانونی در محکم قضایی انجام می‌گیرد. وی افزود: اگر شخصی بدون علم و آگاهی نسبت تصرف در اراضی ملی اقدام کند با توجه به مندرجات قانونی و تمکین پرداخت خسارات به اراضی ملی و دولتی طبق نظر کارشناسان تبصره یک ماده ۵۵ اعمال قانون شده و با اخذ تعهد از وی، اراضی موردنظر خلع ید می‌شود. نیکزاد ادامه داد: چنانچه فرد متخلف مجدداً به کار خود در راستای تصرف به اراضی ملی و دولتی ادامه دهد، این امر تکرار بزه محسوب شده و پرونده طبق ماده ۵۵ و ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی به مراجع صالحه قضایی ارسال می‌شود.
تشکیل ۴۵ پرونده تصرف اراضی در البرز
وی بابیان اینکه در نیمه نخست سال جاری در راستای اجرای ماده ( ۵۵)، ۲۸ فقره پرونده تصرف به اراضی ملی در مساحتی بالغ ۸۱ هکتار در البرز تشکیل و به مراجعه قضایی ارجاع داده شد، تصریح کرد: در راستای تبصره یک ماده ۵۵ نیز ۴۵ فقره پرونده در مساحت۹۵ هکتار تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد. فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: حریق در اراضی ملی و دولتی عامل مهمی در از بین رفتن پوشش گیاهی و ایجاد خسارات جبران‌ناپذیری به اکوسیستم موجودات زنده است، این حریق باعث می‌شود سطح پوشش فوقانی خاک که دارای مواد عالی و کانی است، دچار تغییراتی شود و در رشد گیاهان مرتعی و جنگلی تأثیر بسزایی داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۴۷ قانون حفاظت چنان چه در اراضی ملی حریقی رخ دهد نهادهای دولتی، لشکری و کشوری باید تمام تجهیزات خود را به کار گرفته و با همکاری سازمان جنگل‌ها در امر اطفای حریق کوشا باشند.
تشکیل ۱۷ پرونده تخلف چرای دام در البرز
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بابیان اینکه طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد کاهش حریق در سطح استان را داشته‌ایم، گفت: حدود ۳ هکتار از استان البرز در نیمه نخست سال جاری دچار حریق شدند. نیکزاد بابیان اینکه کاهش آمار حریق در استان به‌واسطه آموزش و اطلاع‌رسانی به جوامع محلی، پیگیری به‌موقع حریق و توزیع ادوات اطفای حریق بین بخشداری و دهیاری‌ها بوده است، تصریح کرد: مردم می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی در صورت بروز هرگونه مشکلی اعم از حریق در مراتع و اراضی ملی مراتب را با سامانه ۱۵۰۴ در میان بگذارند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۱۷ فقره پرونده تخلف چرای دام در استان با دربرگیری ۱۰ هزار و ۲۶۴ رأس دام تشکیل و رفع تخلف شده است.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار