موگرینی ضمن اعلام همبستگی با خانواده قربانیان زلزله ایران – عراق، آمادگی این اتحادیه برای مشارکت در عملیات امدادرسانی را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۲۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 13 November 2017
به گزارش تابناک : فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه به بروکسل پایتخت بلژیک رفته، روز دوشنبه پیش از حضور در محل برگزاری این اجلاس به خبرنگاران گفت: امروز در مورد توافق هسته ای گفت و گو نمی کنیم و این توافق در دستور کار قرار ندارد. 
وی افزود که در مورد دیدار اخیر خود با محمد جواد ظریف در سمرقند ازبکستان و همچنین دیدار با اعضای کنگره آمریکا در واشنگتن به شورا گزارش خواهد داد.
وی درمورد زلزله دیشب که مناطق مرزی ایران وعراق را به لرزه درآورد گفت: من با خانواده قربانیان ومسئولان ایران و عراق و منطقه (خاورمیانه) اعلام همبستگی می کنم. به خوبی می دانیم که از عهده زلزله ای به این بزرگی برآمدن دشوار است و به همین دلیل آمادگی اتحادیه اروپا را برای پشتیبانی به هر نحوی که مفید تشخیص داده شود، اعلام می کنم.
از سوی دیگر وزارتخانه های امور خارجه ارمنستان، استونی، نروژ، کروواسی، لیتوانی و آلمان و همچنین وزیر امور خارجه لتونی در توییت هایی با آسیب دیدگان زلزله ایران - عراق ابراز همدردی کردند.
 زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان ساعت 21:48 و در مناطق مرزی استان های کرمانشاه ایران و سلیمانیه عراق رخ داد که تاکنون بیس از 300 کشته و 2500 مجروح داشته است.
پیش از این دبیر کل سازمان ملل ضمن ابراز تالم از تلفات جانی و مالی زلزله ایران – عراق، امدادرسانی محلی را ستود و بر آمادگی سازمان ملل در مشارکت در این عملیات تاکید کرد.
گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران نیز وقوع زلزله را به دولت و مردم ایران تسلیت گفته بود. وی در صفحه توییتر خود نوشت: نیمه شب گذشته اوضاع روشن نبود اما امروز صبح که خورشید درآمده است اطلاعات بیشتری درباره کشته ها و مجروحین می دانیم. اگر از سازمان ملل درخواست شود، کمک هایش را ارائه می دهد.
نخست وزیران کانادا و هند نیز در توییت هایی با آسیب دیدگان این زلزله همدردی کردند.
زلزله دیشب علاوه بر بخش های غربی ایران و شهرهای مختلف عراق، مناطقی در کشورهای ترکیه، ارمنستان، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را نیز لرزاند.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار