«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس و شماری از مقامات این کشور روز دوشنبه با انتشار پیام‌های جداگانه‌ای ضمن ابراز تأسف و تأثر از وقوع زمین‌لرزه شامگاه گذشته، با مردم ایران و عراق ابراز همدردی کردند.
کد خبر: ۵۲۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 13 November 2017
به گزارش تابناک : در پیام توییتری بوریس جانسون آمده است: به مردم ایران و عراق در پی زلزله مرگبار شامگاه گذشته تسلیت می‌گویم. انگلیس آماده است تا به قربانیان این حادثه و در عملیات امدادرسانی کمک کند. نیکلاس هاپتون سفیر انگلیس در تهران نیز با انتشار پیامی در حساب توییترش نوشت: از شنیدن خبر زلزله کرمانشاه غمگین شدم و با خانواده کشته‌شدگان و تمام زلزله‌زدگان ابراز همدردی می‌کنم. جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس نیز در توییتی نوشت: فکر و ذهن من با قربانیان زلزله خسارت باری است که ایران و عراق را دیروز به لرزه درآورد. هزاران نفر بدون سرپناه و بسیاری نیز بی‌بهره از درمان پزشکی هستند. باید هر چه می‌توانیم برای فراهم ساختن پشتیبانی فوری انجام دهیم.

بسیاری از رسانه‌ها و روزنامه‌های انگلیسی نیز زلزله شامگاه گذشته را بازتاب دادند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان‌های غربی کشورمان را لرزاند که تا این لحظه 387 کشته و 6603 مصدوم داشته است. مرکز وقوع این زمین‌لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین در شهرستان جوانرود بوده است . این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار