قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات روز سه شنبه 23 وم آبان ماه 96 تغییر چندانی نداشته است.
کد خبر: ۵۲۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 14 November 2017
به گزارش تابناک : در حالی که ارزش دلار آمریکا و بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است، قیمت طلا در آغاز مبادلات روز سه شنبه تغییر چندانی نداشته است.
بر اساس این گزارش نگرانی های مربوط به اصلاحات مالیاتی در آمریکا نیز موجب کاهش شاخص سهام در بازارهای آسیایی شده است.
قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی به 1277 دلار رسیده که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.
شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با افزایش روبرو شده و به بیش از 94.49 واحد رسیده است.
بهره اوراق قرضه دو ساله آمریکا نیز به بالاترین سطح خود در 9 سال اخیر رسیده است. این در شرایطی است که گمانه زنی های مربوط به افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر بیشتر شده است.
انتظارات تورمی در آمریکا در ماه اکتبر بار دیگر افزایش یافته و به بالاترین سطح خود در شش ماه اخیر رسیده است. این مطلب را فدرال رزرو نیویورک در تازه ترین بررسی اقتصادی خود اعلام کرده است.
در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر روشن شدن وضعیت اصلاحات مالیاتی در آمریکا هستند، شاخص سهام در بازارهای آسیایی با کاهش روبرو شده است.
به نظر می رسد کنگره و سنای آمریکا با طرح پیشنهادی ترامپ برای اصلاحات مالیاتی موافقت ندارند.
ترزا می نخست وزیر بریتانیا امروز سه شنبه با آزمون بزرگ و مهمی برای ادامه مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا روبرو خواهد شد.
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر با 0.04 درصد افزایش به بیش از 843 تن رسیده است.
به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا چین و منطقه یورو طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.
آمارهای تورم آمریکا، کانادا، انگلیس و منطقه یورو قرار است ت ا پایان هفته جاری منتشر شود. انتشار امارهای تورم در این کشورها می تواند تا حد زیادی وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره طی ماه های آینده را روشن کند.
فدرال رزرو آمریکا احتمالا در نشست دسامبر نرخ بهره را برای سومین بار در سال 2017 میلادی افزایش خواهد داد و این مساله می تواند تاثیر زیادی بر ارزش دلار و قیمت جهانی کالاهای مختلف از جمله طلا داشته باشد. 






منبع : رویترز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار