سهامداران امروز سه شنبه در بورس با معامله بیش از ۷۸۰ میلیون سهم به ارزش ۱۷۹ میلیارد تومان، روز متعادلی را در تالار شیشه ای تجربه کردند و شاخص بورس به مرز ۸۸ هزار واحد نزدیک شد.
کد خبر: ۵۲۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 14 November 2017
به گزارش تابناک : در جریان داد و ستد روز جاری بازار سهام، علاوه بر این که همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند، ارزش بازار نیز بیش از ۵۷۰ میلیارد تومان افزایش به ۳۵۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان رسید. 
 
همچنین بر مبنای آمارهای داد و ستد چهارمین روز کاری بورس، شاخص بورس با ۱۱۷ واحد رشد به مرز ۸۸ هزار واحد رسید و عدد ۸۷ هزار و ۹۴۹ واحد را در تابلوهای آماری این بازار به ثبت رساندند. 
 
** رشد همه شاخص ها 
اوضاع  سایر بازارهای معاملاتی دیگر نیز امروز در وضعیت مثبتی قرار داشت به گونه ای که شاخص قیمت وزنی با ۳۷ واحد افزایش به ۲۸ هزار و ۲۲۳ واحد، شاخص کل هم وزن با ۱۸ واحد رشد به ۱۷ هزار و ۵۴۰ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۱۴ واحد صعود به ۱۳ هزار و ۲۴۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۳۰ واحد افزیش به ۹۴ هزارو ۶۸۶ واحد، شاخص بازار اول با ۹۳ واحد رشد به ۶۱ هزار و ۴۶۹ واحد و شاخص بازار دوم نیز با ۱۹۶ واحد صعود به ۱۹۲ هزار و ۵۹۷ واحد رسید که همگی نشان دهنده حداقل  و فعالیت سهامداران حقیقی و حقوقی در این بازارها بود. 
 
افزون بر این نماد «جم» با ۱۱ واحد فشار منفی تنها سهمی بود که سعی در منفی کردن شاخص داشت که البته با رشد نمادهای «فولاد» با ۴۱ واحد، «شپینا» با ۲۲ واحد، «خپارس» با ۱۸ واحد، «فارس» با ۱۵، «همراه» با ۱۱ و «شبندر» با ۹ واحد این متغییر در مسیر صعودی باقی ماند تا در مجموع سهامداران روز سبزی را در تالار تجربه کنند. 
 
** صنایع برتر 
این گزارش می افزاید صنایع «خودرو، فلزات اساسی، فرآورده های نفتی، شیمایی، فنی و مهندسی، محصولات فلزی و سرمایه گذاری ها» به عنوان برترین گروه های صنعت در خرید و فروش های امروز تالار شیشه ای حجم زیادی از معاملات را به خود اختصاص دادند. 
 
در عین حال نگاهی به جداول  آماری امروز بورس مشخص می کند که هفت نماد «سغرب، فلامی، سهگمت، سکرد، رتکو، حفارس و سارم با بیش از چهار درصد بیشرین افزایش قیمت و هفت نمادهای «لسرما، سبهان، غاذر، کمنگنز، قثابت، پدرخش و قمرو» بین دو تا ۴ درصد افت قمیت، شدیدترین کاهش قیمتی را تجربه کردند. 
 
گفتنی است، چهارمین روز کاری بورس امروز در حالی به پایان رسید که در ۴۶ هزار و ۲۴۰ دفعه معاملاتی، ۷۸۴.۲۲۵ میلیون سهم به ارزش ۱۷۹ میلیارد تومان بین سهامداران خرید و فروش شد.






منبع : ایران اکونومیست 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار