سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: شیوع دیابت در شهرستان دیر از میانگین استان بالاتر است.
کد خبر: ۵۲۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 15 November 2017
احمد آخوندی عصر سه‌شنبه در نشست مسئولین واحدهای ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به هفته ملی دیابت اظهار داشت: هر سال شعار خاصی با محوریت آگاهی بخشی و حساس سازی مردم و تصمیم گیران عرصه بهداشت و سلامت برای این روز در نظر گرفته می‌شود که شعار امسال با عنوان«زنان و دیابت، حق ما داشتن آینده ای سالم»  انتخاب شده است.

وی افزود: امروزه بیماری دیابت یکی از مهم‌ترین علل فوت و نقص عضو و یکی از نگرانی‌های در حال تشدید بهداشت عمومی در دنیا است که از طریق خود مراقبتی مناسب  قابل کنترل است.

آخوندی اظهار کرد: به دلیل مزمن بـودن بیماری دیابت نـوع ۲، ایجاد نـاتوانی و ازکارافتادگی و نیاز بـه مراقبت مادام العمر، کیفیت زندگی مبتلایان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد که همین امر سبب شده سیاست‌ها و نگاه سازمان بهداشت جهانی چیزی فراتر از موضوع درمان باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه نگاه سازمان جهانی در واقع تسری دیدگاه پیشگیرانه در تمامی جوامع دنیا است، افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از نیمی از مبتلایان به بیماری دیابت از بیماری خاموش خود آگاهی ندارند از این رو باید در راستای آگاه‌سازی و حساس سازی شهروندان گام برداشت.

وی با اعلام اینکه شیوع دیابت در شهرستان دیر از میانگین استان بالاتر است، گفت: مراقبت از بیماران دیابتی شناسایی شده در تمامی پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به صورت رایگان انجام می‌شود و افراد میتلا یه دیابت با حضور در آن می‌توانند از خدمات پزشک و بهورز بهره‌مند شوند.

آخوندی در خصوص ویژه برنامه‌های هفته ملی پیشگیری از دیابت نیز گفت: به این مناسبت خدمات مشاوره پزشکی، غربالگری قندخون و فشارخون در ایستگاه‌های سلامت،  برگزاری مسابقه و  همایش‌ها و توزیع بروشور آموزشی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به روز شمار هفته ملی دیابت گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده جمعه نوزدهم آبان ماه به عنوان روز «مادران محور تغذیه سالم و پیشگیری از دیابت در خانواده»، شنبه بیستم آبان ماه به عنوان روز «آموزش اساس پیشگیری و درمان دیابت»، یکشنبه بیست و یکم آبان ماه به عنوان روز «دانش آموزان و دیابت»، دوشنبه بیست و دوم آبان ماه به عنوان روز «رسانه و دیابت»، سه شنبه بیست و سوم آبان ماه به عنوان روز «زنان و دیابت»، چهارشنبه بیست و چهارم آبان ماه به عنوان روز «بارداری و دیابت» و پنج شنبه بیست و پنجم آبان ماه به عنوان روز «ورزش همگانی، فعالیت بدنی وکاهش بار بیماری دیابت» نام گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار