معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برنامه های ستاد استقبال از روزهای پایانی ماه صفر با هماهنگی کلیه حوزه ها در ۱۱ سرفصل بوده، برنامه های شهرداری را در روزهای پایانی ماه صفر تشریح کرد.
کد خبر: ۵۲۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 15 November 2017
به گزارش تابناک : خلیل الله کاظمی معاون خدمات و محیط زیست شهری امروز(۲۴ آبان) در نشست خبری تشریح برنامه های شهرداری مشهد در ایام پایانی ماه صفر ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله غرب کشور و با اشاره به اینکه برنامه های شهرداری برای ایام پایانی ماه صفر با هماهنگی کلیه حوزه ها در ۱۱ سرفصل ابلاغ شده است، گفت:اطلاع رسانی، تبلیغات محیطی، پاکسازی عمومی، طرح جهاد خدمت، ایستگاههای استقبال از زائرین، اسکان اضطراری و تمهیدات بازگشت زئرین به شهرها از برنامه های تدارک دیده شده شرداری است.
 
وی اظهار داشت: در حوزه اطلاع رسانی بالغ بر ۲۰۲ عدداز بیلبوردها و پل های عابر پیاده به مناسبت های روزهای پایانی ماه صفر اختصاص داده شده و بالغ بر ۵۸ بیلبور هم که در اختیار بخش خصوصی بوده با هماهنگی و تبلیغات بخش خصوصی موضوع مناسبت ها را اکران می کنند همچنین ۶ تابلوی ورودی در مبادی شهر که متعلق به کارخانجات بوده هم به موضوع مناسبت ها اختصاص داده شده است.
 
کاظمی با اشاره به اینکه ۹ نمایشگر در سطح شهر از ۱۷ آبان به موضوع دهه آخر صفر و شهادت امام رضا(علیه السلام) می پردازند، ادامه داد:بالغ بر ۳ هزار پرده آویز ستونی در نقاط مختلف شهر نصب شده و ۵۰ سازه و بنر مختلف در ۶ محل ورودی به شهر برای خیر مقدم به زائرین پیاده در نظر گرفته شده است.
 
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تبلیغاتی که امسال انجام شده با محور معرفت شناسی و سبک زندگی اسلامی است، گفت:۲۰ المان هشت پرچم در ۲ میدان شهر با مضامین روایات، ۳۵۰ داربست موقت در سطح شهر برای نصب بنرهای اطلاع رسانی از مراسم های عزاداری نصب شده است.
 
وی به آماده و نصب کردن ۱۶ سکو برای روشن کردن شمع در شام غریبان امام رضا(علیه السلام) اشاره کرد و افزود:پاکسازی محورها، توزیع کیسه زباله، استقرار حمام سیار، تامین آب شرب و غیر شرب، بکارگیری ۳۵ چشمه سرویس بهداشتی، تهیه ۱۰ هزار بطری آب معدنی و ۵۰۰ پتو بخشی از فعالیت های شهرداری مشهد در ایستگاههای استقبال از زائرین پیاده است.
 
کاظمی با بیان اینکه جهت تامین ایمنی خودروهای آتش نشانی در اطراف حرم مطهر و مبادی ورودی به مشهد مستقر می شوند، گفت:۲ پایگاه راهنمای زائر راه اندازی شده و ۶ هزار نفر از پرسنل خدمات شهری در این ایام بکارگیری می شوند همچنین در حوزه حمل و نقل خطوط بی آر تی با ۳۵۰ دستگاه اتوبوس تقویت خواهند شد و ۳۰ دستگاه اتوبوس هم در مسیر زائرین پیاده تردد خواهند کرد تا زائرینی که به هر دلیلی دیگر توان ادامه مسیر را ندارند به مشهد منتقل نمایند.
 
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ۶۰۰ دستگاه تاکسی و ون به صورت صلواتی زائران را در سطح شهر با محوریت حرم مطهر جابه جا می کنند، اظهار داشت:قطار شهری در ایام پایانی ماه صفر تا ساعت ۲۴ فعالیت خواهد کرد همچنین ۳ هزار پارکینگ هم در اطراف حرم مطهر تدارک دیده شده است.
 
وی مجموع اعتبارات پیش بینی شده در حوزه های مختلف برای ایام پایانی ماه صفر را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در حوزه اسکان ۳۵۰ مدرسه در اختیار جمعیت خدمتگزاران است و حسینه ها هم هیئت های مذهبی را با توجه به برنامه ریزی خود اسکان می دهد همچنین در صورت نیاز پیش بینی ۸ سالن برای موارد اضطراری شده است.





منبع : شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار