رئیس دادگستری شهرستان البرز از ورود ۱۹ هزار پرونده به دادگستری شهرستان البرز خبرداد و چنین حجم پرونده را برای این شهرستان با جمعیت ۱۰۳ هزار نفری مناسب ندانست.
کد خبر: ۵۲۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 16 November 2017
به گزارش تابناک : ابوالفضل محبی در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان قزوین از دادسرا و دادگستری شهرستان البرز بیان داشت: شهرستان البرز بالغ بر ۱۰۰ هزار جمعیت دارد.

وی ادامه داد: اصلی ترین چالش این شهرستان بعد از آسیب های اجتماعی مربوط به حوزه تولید و صنعت است؛ مشکلاتی که با عنوان مشکلات کارگری یا شرکت ها مطرح می شود و پیوند ناگسستنی با معضلات اجتماعی این شهرستان دارد.

رئیس دادگستری شهرستان البرز اضافه کرد: موضوع دیگر که خاص این شهرستان است بحث وقفیت عام بخشی از اراضی مرکزی و الوند است که چالش هایی را ایجاد کرده که البته با تلاش های مجموعه های مختلف وضعیت در یک ریل مشخص قرار گرفته و در حال حرکت است که امیدواریم، بتوانیم نتیجه مطلوبی را بگیریم.

وی افزود: در هفت ماهه سال جاری نزدیک به ۱۹ هزار پرونده وارد دادگستری شهرستان البرز شده این در حالی است که این حجم پرونده مربوط به ۱۰۳ هزار و ۹۶۲ نفر جمعیت شهرستان است.

محبی عنوان کرد: مقایسه ورودی پرونده و تعداد پرونده ها نشان از وضعیت نامناسبی دارد که باید دستگاه های فرهنگی در این زمینه تلاش کنند.

وی توضیح داد: آسیب های اجتماعی، وضعیت شرکت ها، وضعیت جاده ها، معضلات محیط زیست و وضعیت وقف از چالش های این شهرستان است از این رو باید با برنامه هایی مانند کاهش آسیب ها، احیای حقوق عامه، افزایش نظارت عمومی مجموعه دادگستری و نهادهای عمومی، حفظ و تقویت شرکت ها، ارتقای امنیت عمومی، اهتمام در پیشگیری و کاهش جمعیت کیفری، مبارزه موثر با فساد ادرای، افزایش امنیت عمومی، توسعه صلح و سازش و افزایش آگاهی های عمومی برای ارتقای امنیت شهرستان در ابعاد مختلف گام برداریم.

رئیس دادگستری شهرستان البرز خاطرنشان کرد: این شهرستان به واسطه داشتن مردمی از طبقه متوسط و ضعیف که به طور عمومی کارگر هستند، دارای وضعیت اقتصادی و معیشتی ضعیفی هستند که این مهم با تلاش و پیگیری دسته جمعی و وحدت مسئولان قابل جبران است تا بتوانیم در عرصه های مختلف خدمتی ارتقای کمی و کیفی را شاهد باشیم.

وی تأکید کرد: مطالبه گری، انتقادپذیری، عنوان کردن دلسوزانه نقاط ضعف و پیگیری مستمر مسئولان می تواند به حل مشکلات مردم منجر شود.

در ادامه امام جمعه شهر الوند عنوان کرد: اعتقاد دارم که سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران یک نهاد انقلابی است و جوشیده از متن انقلاب اسلامی و فقه اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام علی طهماسبی یادآورشد: کار قضایی کار سختی است، قوه قضائیه در کنار سایر قوا خدمات شایانی را به نظام و انقلاب اسلامی ارائه کرده است و ما با تمام توان از سیستم قضایی به صورت کلی و از احکام قضایی که در راستای ایجاد امنیت و ثبات برای جامعه است، حمایت کرده ایم و باید هم حمایت کنیم.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار