فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: تا کنون ۲۵ دستگاه کامیون کمک به کرمانشاه اعزام شده و سپاه ناحیه ساوجبلاغ آمادگی ارائه ۵ هزار عذای گرم و ناحیه امام سجاد(ع) ۵ هزار غذایی گرم به مناطق زلزله زده را دارند.
کد خبر: ۵۲۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 16 November 2017
به گزارش تابناک : سردار سیدیوسف مولایی در نشست خبری هفته بسیج با اشاره به اینکه چند محور برای هفته بسیج در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: محور نخست در مورد خدمات‌رسانی و امور اجتماعی شامل خدمات پزشکی با محوریت مساجد است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با بیان اینکه طرح رجعت هم که ۷ ماه در حال اجرا با محوریت مساجد است، خدمات پزشک ارائه می‌دهد، ادامه داد: طرح ویزیت رایگان، کارگاه آموزشی، تست غربالگری و اعزام پزشکان به مناطق محروم از محورهای دیگر برنامه است.

وی با اشاره به اینکه از مسئولان ادارات پیگیری شده که در مکانها و مساجد در هفته بسیج میز خدمت با توجه به اینکه برخی افراد در محلات گوناگون به مسئولان دسترسی ندارند، گذاشته شود، بیان کرد: سپاه استان در تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد ۴۰۰ واحد در مناطق محروم می‌سازد و در هماهنگی با بهزیستی برای خانواده ۲ و ۳ معلول خدمات‌رسانی عمرانی و سازندگی انجام می‌دهد.

مولایی با بیان اینکه در موضوع خدمات فرهنگی و اجتماعی کارگاه‌های سبک زندگی در سطح استانها در مساجد و مدارس برپا می‌شود، افزود: اعزام گروههای تئاتر و عروسک، اکران فیلم‌های ارزشی و تهیه جهیزیه از دیگر امور است.

وی با اشاره به ۲ طرح در حال اجرا، عنوان کرد: طرح کرامت ۲ که شامل یک بسته همه مولفه‌های مورد نیاز یک محله کم برخوردار است در ۱۰ نقطه از استان مانند کلاک، سهرابیه، ملک آباد و مهدی‌آباد در حال اجرا است و از طرفی هم قرارگاه پیشرفت و آبادانی با هدف‌گذاری ۲ دهستان به مدت ۶ ماه است که شروع به کار کرده است.

مولایی با بیان اینکه سپاه استان در بحث اقتصاد مقاومتی در اقتصاد خانگی ورود کرده است تا توانمند سازی مردم به ویژه در نقاط کم برخوردار را آغاز کند، افزود: در هفته بسیج پروژه‌های گوناگون با محور اقتصاد مقاومتی افتتاح و کارگاه‌ها و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی کشوری با معرفی کالاهای ایرانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محور سوم دفاعی و توان رزم، اظهار داشت: در این هفته رزمایش مدیریت بحران، گشتهای محلات بسیج،گردهمایی بسیجیان در ۵ آذر و مسابقات نظامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه محور چهارم فضای مجازی است، بیان کرد: تولید، رصد، انتشار، آموزش، برپایی پارک خلاقیت و افتتاح مرکز رشد و خلاقیت فکری در کرج از برنامه‌های این محور است و در این هفته فراخوان نخستین جشنواره هنری "من مدافع حرم هستم” انجام می‌شود.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به زلزله رخ داده در کرمانشاه، اظهار داشت: بسیج استان البرز در همه عرصه‌ها به طور مرتب اعلام آمادگی کرده و سپاه استان اطلاع رسانی در سطح پایگاه، حوزه، ناحیه و اقشار انجام داده است.

وی با بیان اینکه به سپاه استان کمک به ۵ روستای استان کرمانشاه سپرده شده است، ادامه داد: تا کنون ۲۵ دستگاه کامیون کمک به کرمانشاه اعزام شده و سپاه ناحیه ساوجبلاغ آمادگی ارائه ۵ هزار عذای گرم و ناحیه امام سجاد(ع) ۵ هزار غذایی گرم به مناطق زلزله زده را دارند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه پایگاه‌های بسیج آمادگی جمع‌آوری کمکهای مردمی را دارند، تصریح کرد: سپاه استان در صورت اعلام نیاز کرمانشاه آمادگی انتقال بیمارستان صحرایی را دارد.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار