نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: حوزه‌های علمیه انقلابی‌گری را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند و انحراف در این مسیر سبب نابودی می‌شود.
کد خبر: ۵۲۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴ 16 November 2017

به گزارش تابناک ارومیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی ظهر امروز در مراسم یادواره 87 تن شهید روحانی و طلبه آذربایجان غربی که در محل حوزه علمیه امام خامنه‌ای برگزار شد اظهار داشت: مسئله شهادت در راه خداوند متعال یکی از بزرگ‌ترین موقعیت‌ها برای کسانی که دین اسلام و تمام ادیان الهی را شناخته‌اند به وجود آورده است.

وی با اشاره به خطبه 27 نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: شهادت در جای خود بسیار والاست به گونه‌ای که حضرت علی (ع) به یاران خود بیان مکردند که اگر امید به شهادت در جنگ در ایشان نبود به هیچ وجه با آن‌ها نمی‌ماند و در همه حال امیدوار بود در راه خداوند متعال به شهادت برسد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: شهادت جایگاهی دارد که امیرالمؤمنین (ع) همواره در پی آن بودند و ادامه زندگی خود را به سبب شهادت می‌دانستند، خوشا به حال شهدایی که در بهترین زمان از جان خود گذشتند و امروز وظیفه ما در برابر این افراد بسیار سنگین است.

وی افزود: اگر در ادامه راه شهدا مقداری سستی کنیم در مقابل خداوند متعال هیچ جوابی نخواهیم داشت چراکه آنان در مقابل دشمنان از جان و مال خود گذشتند تا درخت اسلام را آبیاری کنند و امنیت و آسایش را برای مملکتمان به ارمغان آورند.

قریشی تاکید کرد: ما طلبه‌ها بسپار وظیفه سنگینی در راه ادامه روش شهدا داریم چراکه دروس دینی را می‌خوانیم تا مردم را هدایت کنیم بنابراین نباید در این مسیر کوتاهی از خود نشان دهیم و از خداوند متعال خواستاریم راه شهدا را به خوبی بپیماییم.

وی بیان کرد: حوزه‌ها باید حوزه انقلابی باشند و خدایی نکرده اگر مقداری از این مسیر انحراف داشته باشیم نمی‌توانیم نجات یابیم و در نهایت انسان از بین رفتنی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) به نقل از پیامبر اکرم (ص) و ایشان به روایت از خداوند متعال گفت: افرادی که مسلمان هستند ولی از امام ظالم تبعیت کنند حتماً عذاب می‌شوند هرچند این امت در کارهای شخصی خود بسیار درستکار باشند و خداوند متعال از گروهی می‌گذرد که از امام عادل پیروی کرده‌اند هرچند در اعمال شخصی خود مشکل داشته باشند.

وی اظهار داشت: اگر رهبری فردی الهی باشد و مردم از وی تبعیت کنند مشکلات در نهایت برطرف می‌شود ولی اگر فردی که در رأس است شخص ظالمی باشد امت را مورد عذاب قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار