رئیس جمعیت هلال احمر از توزیع ۵۵ هزار دستگاه چادر در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: تقریبا اسکان اضطراری به صورت صددرصدی صورت گرفته است و ممکن است برخی از مناطق به لکه‌گیری‌هایی نیاز داشته باشد.
کد خبر: ۵۲۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 18 November 2017
به گزارش تابناک : دکتر علی اصغر پیوندی که برای بازدید از مناطق زلزله‌زده و روند امدادرسانی امروز نیز به استان کرمانشاه سفر کرده است، گفت: در حال حاضر حدود 100 ساعت از زلزله غرب کشور می‌گذرد. زلزله‌ای که هشت شهر و 1200 روستا را تحت تاثیر قرار داده است.رئیس هلال احمر اضافه کرد: هلال احمر از دقایق اولیه بعد از حادثه به تخمین آن و امدادرسانی به آسیب دیدگان پرداخت. تمام امکانات بسیج شدند و تیم‌های تخصصی نجات به مناطق اعزام شدند. عملیات نجات در همان شب آغاز شد ولی به خاطر قطعی برق کامل این مساله با مشکلاتی مواجه بود که با این حال عملیات نجات متوقف نشد.



وی با اشاره به اینکه وظیفه اولیه هلال احمر در حوادث نجات جان انسان‌هاست گفت: همه تمرکز ما بر روی این موضوع بود و توانستیم موفقیت زیادی کسب کنیم.پیوندی درمورد امدادرسانی به حادثه دیدگان نیز گفت: پس از عملیات نجات در چند روز گذشته به اسکان و تغذیه اضطراری پرداختیم و تا امروز صبح بالغ بر 55 هزار دستگاه چادر در شهرها و روستاها توزیع شده است.رئیس جمعیت هلال احمر درمورد کمبود چادر در بعضی مناطق گفت: در روزهای اول و دوم به خاطر وحشت مردم از حادثه و برخی بی‌نظمی‌ها در توزیع چادر مشکلاتی ایجاد شد اما خوشبختانه در حال حاضر وضعیت بهتر شده است.



پیوندی با اشاره به امداد هوایی در زلزله کرمانشاه گفت: همکاران من در امداد هوایی بسیار خوب درخشیدند و این موضوع مورد تقدیر رئیس‌جمهور نیز قرار گرفت. با توجه به پراکندگی روستاها، امدادرسانی کار سختی بود که امداد هوایی در این راستا کمک زیادی به ما کرد.وی درمورد وضعیت اسکان زلزله‌زدگان گفت: خوشبختانه حالا وضعیت بهتر شده است و نزدیک به صد در صد اسکان اضطراری انجام شده است البته ممکن است لکه‌گیری‌هایی نیاز باشد و از همین رو اگر افرادی با کسانی در مناطق مواجه شدند که چادر به آنها اختصاص پیدا نکرده است و یا نیاز به کمک‌رسانی دارند حتما با شماره 112 تماس بگیرند تا همکاران من به سرعت اعزام کنند.



پیوندی با اشاره به اینکه از شنبه بسته‌های غذایی 72 ساعته میان زلزله‌زدگان توزیع می‌شود اضافه کرد: همچنین از روز دوشنبه بسته‌های یک ماهه به میان افراد توزیع خواهیم کرد و این روند را ادامه خواهیم داد.همچنین باید از اسکان موقت افراد مطمئن شویم که شرایط قابل قبولی پیدا خواهد کرد.پیوندی درمورد اینکه کمک‌های بین‌المللی به حادثه دیدگان می‌شود یا خیر گفت: ما راه را بازگذاشته‌ایم‌ تا اگر نهادهای بین‌الملل بخواهند کمکی انجام دهند، این کار برای آنها امکانپذیر باشد تا حالا نیز بعضی از این کمک‌ها ارسال شده و قرار است بعضی دیگر ارسال شود، در مجموع پذیرای کمک‌ها هستیم، ضمن اینکه جا دارد از کمک‌های مردم خودمان هم تشکر کنم.



وی خاطرنشان کرد که در مجموع در حال حاضر وضعیت خوبی را شاهد هستیم و به نظر نمی رسد نیاز مبرمی به کمک‌های بین‌المللی باشد اما اگر افراد بخواهند این کار را انجام دهند ما پذیرای آنها هستیم.





منبع : تحلیل ایران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار