مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز گفت: تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس استان به ۳۰ نفر افزایش‌ یافته است.
کد خبر: ۵۲۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 18 November 2017
به گزارش تابناک : خسرو ساکی صبح شنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان، بابیان اینکه بررسی مصوبات جلسه قبل در ابتدا موردبررسی قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: پیرو مصوبات گذشته شورای آموزش‌وپرورش استان کمبود فضا و سالن ورزشی دانش‌آموزی در سطح استان البرز به شهرداری کرج اعلام‌شده بود.

وی بابیان اینکه دو سالن ورزشی دانش‌آموزی در منطقه کیانمهر و بلوار علامه مجلسی توسط خیرین احداث خواهد شد، افزود: طبق آمار سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان، البرز در سال تحصیلی ۹۲_۹۳ در خصوص زیرساخت فیزیکی بخش آموزش حدود یک متر و ۵۲ سانتی مربع با میانگین کشوری فاصله داشت که این امر در حال حاضر به بیش از  یک متر و ۷۸ سانتی مربع افزایش‌یافته است.

افزایش ۵۰ هزار نفری جمعیت دانش آموزان البرز

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز خاطرنشان کرد: رشد جمعیت از سال ۹۲ تاکنون در استان ۵۰ هزار نفر بوده است متأسفانه به‌واسطه رشد جمعیت در بخش دولتی نتوانسته‌ایم عقب‌ماندگی‌های گذشته در حوزه زیرساخت‌های آموزشی را جبران کنیم.

ساکی بابیان اینکه تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس استان البرز در سال تحصیلی ۹۲_۹۳ در حالی ۲۲ و نیم نفر  بوده که این رقم در سال تحصیلی ۹۶_۹۷ به ۳۰ و نیم نفر  افزایش‌یافته است، یادآور شد:  تراکم دانش‌آموزی در مدارس استان البرز نسبت به میانگین کشوری ۹ نفر بیشتر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز اظهار کرد: به‌طور میانگین سالانه ۳۰ درصد افزایش تحقق اعتبارات خیرین مدرسه‌ساز را در استان البرز شاهد هستیم که این امر مساعدت بیش‌ازپیش خیرین در خصوص ساخت مدارس را نشان می‌دهد.

۳۰۰۰ کلاس درس در البرز نیازمند بازسازی است

وی با اشاره به اینکه طبق برآورد صورت گرفته در سال تحصیلی ۹۶_۹۷ بیش از ۴۵۵ هزار و ۴۵۲ دانش‌آموز در استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: علی‌رغم اینکه با افزایش بیش از هزار کلاس درس در البرز روبه‌رو هستیم اما شاخص‌های این حوزه نسبت به میانگین سطح کشوری تغییری نکرده است.

ساکی با اعلام اینکه به‌واسطه رشد جمعیت دانش‌آموزی در البرز به بیش از ۵ الی ۶ هزار کلاس درس جدید نیاز داریم، تأکید کرد: ۳ هزار کلاس درس موجود نیز نیازمند بازسازی و تعمیر است.

سلطانی معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز در ادامه بابیان اینکه استان البرز رتبه پنجم کشور در کنکور ۹۵ را از آن خودکرده است، اضافه کرد: بخش اعظم رتبه‌های زیر سه هزار در کنکور ۹۶ به البرز اختصاص داشته است.

کسب ۱۸ رتبه برتر جشنواره خوارزمی توسط دانش‌آموزان البرزی

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال استان البرز رتبه سوم کشور در خصوص افزایش درصد قبولی امتحان‌ها را از آن خودساخته است از طرفی باید به این امر نیز اذعان داشت که  ۱۳ هزار رتبه برتر کشوری در مسابقات علمی - کاربردی  از سال ۹۲ تاکنون به البرز اختصاص داشته است.

معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز تأکید کرد: ۶ رتبه برتر کشور در مسابقات کشوری علمی و  ۱۸ رتبه برتر کشور در جشنواره خوارزمی از سال ۹۲ تاکنون از آن البرز شده و در این مدت ۳۲ طرح استان نیز به مرحله نهایی جشنواره خوارزمی یافته است.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار