فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از برپایی بوستان خلاقیت در منطقه شمال کرج و به میزبانی تپه نورالشهداء همزمان با هفته بسیج خبرداد.
کد خبر: ۵۲۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 18 November 2017
به گزارش تابناک : سردار سید یوسف مولایی و در تشریح برنامه های هفته بسیج  اظهار کرد: برنامه های امسال هفته  بسیج در استان البرز، دارای چهار محور اساسی است که از جمله  آن می توان به خدمات رسانی و امور اجتماعی، طرح کرامت (۲)، اقتصاد مقاومتی و محور فضای مجازی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در محور خدمات رسانی و امور اجتماعی، خدمات پزشکی و درمانی شامل ویزیت رایگان، مشاوره های پزشکی، درمانگاه های سیار که در محلات محروم و کم برخوردار مستقر می شوند، توزیع بسته های بهداشتی و درمانی، برگزاری کارگاه های آموزشی، تست غربالگری و ... با محوریت مساجد اجرا خواهد شد.

سردار مولایی همچنین بیان داشت: طرح کرامت (۲)، یکی دیگر از محورهای اساسی در هفته ی بسیج خواهد بود که طی آن، مباحث مربوط به امنیت و آموزش در محله های کم برخوردار و به ویژه حاشیه نشین مطرح می شود.

وی در ادامه به بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان محور دیگری از برنامه های هفته ی بسیج اشاره کرد و گفت: در هفته ی بسیج، پروژه های گوناگون افتصاد مقاومتی افتتاح خواهد شد و این امر، انگیزه ای مضاعف به بسیاری از خانواده ها خواهد داد.

برگزاری کارگاه های اقتصاد مقاومتی در مساجد

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، از دیگر برنامه های محور اقتصاد مقاومتی، برگزاری کارگاه های اقتصاد مقاومتی در مساجد و محلات، برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی با هدف معرفی کالاهای ایرانی، امضاء تفاهم نامه جهت ساخت ۴۰۰ باب منزل مسکونی برای معلولان و محرومان، تهیه ی جهیزیه برای خانواده های بی بضاعت و تجلیل از برگزیدگان اقتصاد مقاومتی را برشمرد.

وی با اشاره به محور فضای مجازی به عنوان آخرین محور برنامه های هفته ی بسیج، تصریح کرد: با توجه به اهمیت رسانه و به ویژه فضای مجازی، ما شاهد هستیم که حتی کسانی که اعتقاد چندانی به مسائل دینی ندارند هم برای فرزندان خود در استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بسیار نگران هستند؛ بنابراین می توان با برگزاری کارگاه ها و آموزش و هدایت افراد، آنان را به استفاده ی صحیح از این فضا ترغیب کرد.

سردار مولایی اضافه کرد: در این راستا، برنامه هایی را در هفته ی بسیج طرح ریزی کرده ایم که از جمله ی آن ها می توان به راه اندازی فضای مجازی در حوزه ها، برپایی پارک خلاقیت در شمال کرج (تپه ی نورالشهدا)، افتتاح مرکز رشد و خلاقیت فکری در کانون شهید سبحانی کرج، برگزاری دوره های علمی و رباتیک توسط بسیجیان دانشگاه ها و مدارس، معرفی چهره های برتر در فضای مجازی و برگزاری پرسشگری گفتمان بسیج در فضای مجازی اشاره کرد.

گردهمایی بسیجیان البرزی در ۵ آذرماه

وی همچنین از دیگر برنامه های هفته ی بسیج در استان البرز، گردهمایی بسیجیان در روز ۵ آذرماه، برگزاری مسابقات تیراندازی ، برگزاری تورهای ایست و بازرسی و فراخوان گردان های بیت المقدس برای اعلام آمادگی و اجرای مأموریت ها را برشمرد.

سردار مولایی در ادامه با اعلام برنامه های متمرکز هفته ی بسیج در سراسر کشور، عنوان کرد: برنامه هایی چون آذین بندی و فضاسازی فرهنگی شهرها، گلباران مزار شهدا با حضور خواهران و برادران بسیجی، حضور در نماز جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، گردهمایی بسیجیان در یکی از روزهای هفته ی بسیج، برگزاری پیاده روی خانوادگی که در استان البرز، از میدان سپاه تا میدان جمهوری و همراه با برنامه های شاد و مفرح انجام خواهد شد، فراخوان جشنواره ی «من هنرمند مدافع حرم هستم»، افتتاح سیمیلاتورهای تیراندازی و رونمایی از پروژه های علمی و فرهنگی، از دیگر برنامه هایی هستند که در هفته ی بسیج به صورت سراسری در تمامی نقاط کشور اجرا خواهند شد.






منبع : قدس آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار