مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی استاندارد ۸.۳۹ مترمربع است که این میزان در استان ۳.۳۸ مترمربع است، گفت: ردیف بودجه ویژه برای نوسازی مدارس البرز تصویب شده است.
کد خبر: ۵۲۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 18 November 2017
به گزارش تابناک : فرامرز مهدوی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که پیش از ظهر امروز در حوزه استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه 10 استان در کشور سرانه آموزشی مانند البرز دارند، اظهار داشت: برای برخی از این استان‌ها ردیف بودجه ویژه علاوه بر اعتبارات استانی و ملی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز با بیان اینکه این ردیف هم سال جاری برای استان البرز تصویب شده که برای سال 97 اجرایی شود، ادامه داد: در دولت تدبیر 133 باب مدرسه با بیش از 96 هزار متر زیربنا در استان نوسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استاندارد 8.39 مترمربع است که این میزان در استان 3.38 مترمربع است، عنوان کرد: البته این میزان در متوسط کشوری 5.16 مترمربع است.

مهدوی با بیان اینکه سالانه در استان 10 هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: سالانه در البرز نیاز به اضافه کردن 400 کلاس درسی وجود دارد که فقط 50 درصد آن  را می‌توان با اعتبارات استانی، ملی و خیرین پوشش داد.

در ادامه جلسه سیدعلی‌اکبر میروکیلی با اشاره به اینکه شهرداری در حوزه سرانه‌‌های ورزشی می‌تواند اماکنی که متعلق به خود شهرداری هستند را اختصاص دهد، اظهار داشت: از دیگر کارهایی که شهرداری می‌تواند انجام دهد، تغییر کاربری در این زمینه برای آموزش و پرورش است.

معاون فرهنگی شهرداری کرج با بیان اینکه شهرداری ضوابط تشویقی برای اراضی که توسعه کاربری ورزشی داشته باشد را در نظر گرفته است، ادامه داد: شهرداری تنها وعده‌ای که می‌تواند بدهد این است که آنچه را که در اختیار دارد به آموزش و پرورش اختصاص دهد.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار