استاندار البرز با انتقاد از پایین بودن سرانه آموزش و پرورش البرز نسبت به سایر استان های دیگر، تصمیم گیری مدیران را حائز اهمیت دانست.
کد خبر: ۵۲۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 18 November 2017
به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز برگزار شد با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان برای البرز به عنوان پیشانی پایتخت شایسته نیست، افزود: چنین جلساتی به اندازه ای حائز اهمیت است که ضرورت دارد مدیرانی با قدرت تصمیم گیری حضور یابند.

وی با تاکید بر اینکه باید اهتمام ویژه ای برای ارتقا وضعیت کنونی آموزش استان داشته و کمک یار آموزش و پرورش باشیم، اضافه کرد: باید بدانیم که وضعیت سرانه آموزشی استان البرز از دورافتاده ترین استان کشور نیز به مراتب بدتر است.

وی با بیان اینکه باید به جد برای جبران عقب ماندگی های استان در تامین فضای آموزشی اقدام کرده و تمامی ظرفیت های دولتی و خصوصی را احصا و استفاده کنیم ادامه داد: وضعیت استان در سرانه فضای آموزشی مطلوب نبوده و رتبه سی و یکم کشور برای البرز در این رابطه قابل قبول نیست.

نجفی با تاکید بر ضرورت ارائه برنامه مدون در خصوص تامین فضای آموزشی استان گفت: مصوبات جلسات باید با جدیت دنبال و محقق شود و اگر موانعی در این راه وجود دارد باید قبل از تصویب، رسیدگی و تدابیر لازم برای رفع آنها اندیشیده شود.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص البرز و وضعیت اقتصادی و بودجه کشور باید دست خیرین و بخش خصوصی را بوسید چراکه تاکنون نیز با علاقمندی ویژه ای برای ایجاد فضاهای آموزشی در استان اقدام کرده اند.

استاندار البرز ضمن تاکید به اشراف مردم نسبت به موانع و مشکلات در کمک رسانی به آموزش و پرورش، ادامه داد: احترام و تبعیت از مدیران بالادستی بسیار شایسته است ولی این امر نباید مانع اطلاع رسانی دقیق از نیازها و کمبودها باشد.

نجفی افزود: کرج در گذشته ای نه چندان دور، مرکز آرامش پایتخت بوده ولی اکنون با موانعی جدی دست و پنجه نرم می کند که مسئولان ملی باید از آنها آگاه بوده و درصدد مساعدت برای رفع آنها برآیند.

وی با تقدیر از خیرین مدرسه ساز وجود آنها را گوهری ناب دانست که پوشیده مانده و باید با آگاهی بخشی به مردم در این رابطه، از چنین ظرفیت ارزشمندی بیشتر بهره برد.

استاندار البرز گفت: ما معتقد هستیم که آموزش به عنوان پلی از توسعه نیافتگی به توسعه یافتگی است بنابراین باید برای عناصر آن که دانش آموزان هستند فضایی مناسب تدارک دیده شود.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته دنیا، بخش بزرگی از فضاهای آموزشی توسط بخش خصوصی ساخته و اداره می شود بنابراین نباید بار ایجاد چنین فضاهایی تنها بر دوش دولت باشد.

استاندار البرز ادامه داد: برای ایجاد و تجهیز فضای آموزشی مخصوص معلولان تاکید ویژه ای داشته و مدارس استثنایی را ویژه می بینیم.





منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار