معاون امور مجلس، حقوقی و استانها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پس از وقوع حادثه سازمان تأمین اجتماعی موظف شد با قید فوریت و مرکزیت کرمانشاه نسبت به بستری حادثه دیدگان اقدام کند.
کد خبر: ۵۲۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 18 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی ، جلسه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی که با حضور جمشید تقی زاده معاون امور مجلس، حقوقی و استانها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر فرید براتی سده رئیس ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور برگزار شد

جمشید تقی زاده معاون امور مجلس، حقوقی و استانها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت:سازمان بهزیستی به خوبی توانسته در مناطق زلزله زده با اعزام گروهی از روانشناسان در کاهش آلام حادثه دیدگان عملکرد خوبی داشته باشد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استانها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: صندوق عشایر مکلف شد پس از این حادثه بلافاصله مستمری بیمه شدگان متوفی را برقرار کند و بیمه بیکاری افراد تا پایان سال پردات شود.

این مسئول با اشاره به موضوع خسارت وارد شده به واحدهای تولیدی، از تنفس بیمه اجتماعی برای دوسال این واحدها خبر داد.

وی از ارسال 155 کامیون تریلر وسایل کمک از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان های دیگر با محوریت کرمانشاه به مناطق زلزله زده خبر داد.

دکتر امید قادری مدیرکل سازمان بهزیستی استان ادامه داد: کمیته های مختلفی در راستای خدمات رسانی به زلزله زدگان تشکیل شد و با توجه به وجود 8 هزار و 400 معلول در مناطق زلزله زدگان باید حمایت ویژه ای از این افراد صورت بگیرد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، 100 تیم روانشناسی بهزیستی در مناطق زلزله زده برای ارائه خدمات روانشناختی مستقر هستند.

این مسئول با اشاره به انجام حمایت های روانی از کودکان، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر شناسایی کودکان بی سرپرست در مناطق زلزله زده اعلام نشده و درصورت شناسایی سازمان بهزیستی متولی بررسی هرگونه فرزندخواندگی خواهد بود.

دکتر قادری اضافه کرد: در خصوص اسکان سالمندان دچار حادثه شده نیز تاکنون 5 سالمند به مراکز سالمندان ما برای اسکان ارجاع داده شد . با توجه به اینکه مناطق آسیب دیده ما دارای250 زن سرپرست خانوار است پیش بینی می شود تعداد این افراد افزایش پیدا کرده باشد.

وی همچنین از 462 مورد خدمات تخصصی کودک به حادثه دیدگان خبر داد و گفت: 15 هزار نفر ساعت خدمات مددکاری نیز ارائه شده است.

این مسئول گفت: ادارات بهزیستی سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی در این حادثه تخریب شده  و بهزیستی تنها اداره ای است که در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرته است. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار