با مشخص شدن چهره ۳۲ تیم راه‌یافته به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سایت «نارود» کرواسی اقدام به بررسی میزان دستمزد دریافتی سرمربیان تیم‌های راه‌یافته به جام بیست‌ویکم کرده است.
کد خبر: ۵۲۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 18 November 2017
به گزارش تابناک : زلاتکو دالیچ که تنها در دو بازی رفت و برگشت پلی‌آف اروپایی هدایت کرواسی را برعهده داشت و موفق شد این تیم را به جام جهانی ۲۰۱۸ برساند، جزو سرمربیانی با پایین‌ترین دستمزد در جام جهانی پیش‌رو خواهد بود. فدراسیون فوتبال کرواسی که قرارداد دالیچ را تا مسابقات یورو ۲۰۲۰ تمدید کرده، ماهیانه به این مربی کروات ۴۰ هزار یورو می‌پردازد که دستمزد سالیانه وی با این احتساب ۴۸۰ هزار یورو می‌شود. با این وجود هیمیر هالگریمسون سرمربی ایسلند و آدام ناوالکا سرمربی لهستان حتی از دالیچ کمتر دستمزد می‌گیرند و سالیانه تنها ۲۵۰ هزار یورو به حساب‌شان واریز می‌شود.

خولن لوپتگی سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا هم کارش را تنها با ۲۵۰ هزار یورو در سال (باشگاه پورتو نیز همزمان رقم ۱،۱ میلیون یورو به وی بابت غرامت اخراجش تا پایان فصل ۱۷-۲۰۱۶ پرداخت کرد) آغاز کرد و اکنون دستمزدی در حدود ۱،۵ میلیون یورو در سال از فدراسیون فوتبال اسپانیا دریافت می‌کند، این در حالی است که استانیسلاو چرچسوف سرمربی روسیه ۲،۶ میلیون یورو در سال، فرناندس سانتوس سرمربی پرتغال ۲،۵ میلیون یورو در سال و دیدیه دشان نیز ۱،۵ میلیون یورو در سال دستمزد دریافت می‌کند.

گرث ساوت‌گیت سرمربی سه‌شیر هم در ۱۷ سال اخیر پایین‌ترین دستمزد را در بین سرمربیان تیم ملی انگلیس داشته است. او در این تیم ۲،۱ میلیون یورو در سال دستمزد دریافت می‌کند. تیته سرمربی برزیل در حال حاضر ۲،۸ میلیون یورو در سال دستمزد می‌گیرد، این در حالی است که خورخه سامپائولی سرمربی آرژانتین ۲،۱ میلیون یورو در سال دریافت می‌کند. در کنار این‌ها خوسه پکرمان سرمربی کلمبیا ۲،۵ میلیون یورو در سال، ریکاردو گارکا سرمربی پرو و اسکار تابارس سرمربی اروگوئه نیز هر کدام یک میلیون یورو در سال دستمزد دریافت می‌کنند.

شین تائه یونگ سرمربی کره جنوبی تنها ۳۸۵ هزار یورو در سال دستمزد دریافت می‌کند، این در حالی است که وحید حلیل‌هودزیچ با دستمزد سالانه ۲ میلیون یورو هدایت ژاپن را عهده‌دار است و کارلوس کی‌روش در ازای دریافت ۱،۷ میلیون یورو در سال روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته است.

بر اساس این گزارش بدترین تیم راه یافته به جام جهانی یعنی عربستان، با پرداخت ۳ میلیون یورو در سال بیشترین دستمزد دریافتی را در به ادگاردو بائوسا، سرمربی آرژانتینی‌ خود می‌دهد. همچنین گرنوت روهر سرمربی نیجریه ۵۰۰ هزار یورو در سال، هرو رنارد سرمربی مراکش ۷۲۰ هزار یوور در سال و نبیل معلول سرمربی تونس نیز ۴۰۰ هزار یورو در سال دستمزد دریافت می‌کنند.

همان طور که دیدید کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در بین سرمربیان تیم‌های راه‌یافته به جام جهانی ۲۰۱۸ دستمزدی بیشتر از دیدیه دشان، خولن لوپتگی و اسکار تابارس دریافت می‌کند.





منبع : روزنو 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار