مدیرعامل شرکت توان قطعه ابتکار اعلام کرد: این مجموعه پس از باز طراحی قطعه تسمه سفت کن خودروهای رانا، پژو206 و 207 یکی از اصلی ترین مشکلات این خودروها را برطرف کرده است.
کد خبر: ۵۲۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 18 November 2017
به گزارش تابناک : امید پاکروان و محمود روستایی ضمن بیان این مطلب افزودند: قطعه «تسمه سفت کن» خودروهای پژو206، پژو207 و رانا یکی از قطعاتی بود که طی سالهای اخیرعلاوه بر وابستگی به خارج، مشکلات متعددی را نیز برای مصرف کنندگان کشور  ایجاد کرده بود.
وی گفت: این مجموعه با تعریف یک پروژه عملیاتی، مطالعات گسترده ای را در زمینه بازطراحی، رفع اشکالات و تولید این قطعه در دستور کار قرار داد که خروجی آن تولید یک قطعه کاملا قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی و حتی فراتر از آن بود. 

رفع مشکل خودروهای رانا، پژو 206 و 207

وی تصریح کرد: به گونه ای که با آنجام تست ها و آزمون های مختلف دستاوردهای غیرمنتظره ای حاصل شد و تا 140 هزار کیلومتر مسافت هیچگونه نقص و اشکالی در آن مشاهده نشد. 
به گفته پاکروان، قطعه مذکور دارای مجوز ثبت مالکیت صنعتی بوده و تغییراتی همچون  حذف فنر طولی و استفاده از فنر حلزونی دورانی (اسپیرال) برای چرخش بهتر و آسانتر و همچنین استفاده از محور استوانه ای فولادی (سنگ خورده) به جای محور مخروطی در آن اعمال شده است.
وی با بیان اینکه بکارگیری بوش پلاستیکی مقاوم در برابر حرارت بالا عملکرد این قطعه را بهبود داده است، افزود: استفاده از بلبرینگ در منتهی الیه محور استوانه ای فولادی با هدف عملکرد مطلوب قطعه و عمچنین استفاده از قطعات پلاستیکی نسوز در قسمت فوقانی و تحتانی فنر به منظور حذف صداهای اضافی نیز از دیگر مزایای قطعه جدید است.


وی اظهار کرد: استفاده از نوار پی دی اف نسوز در لایه های فنر اسپیرال، بهینه سازی هرزگرد و استفاده از بلبرینگ فیبری و استفاده از گریس با کیفیت و مقاوم در دمای تا منفی 40 درجه و  مثبت 180 درجه به منظور جلوگیری از ذوب شدن در دورهای بالا از دیگر تغییرات قطعه جدید است.
پاکروان با بیان اینکه قطعه جدید سختگیرانه ترین تست های فنی را گذرانده و بازدهی بسیار مطلوبی داشته است، افزود: افزایش ارتفاع گل پیچ هرزگرد پایه به منظور باز و بست آسان و مقاوم سازی اجزا، قطعات و متعلقات به منظور عملکرد مطلوب در سرعت ها و شرایط مختلف از دیگر تغییرات تسمه سفت کن بوده است.
مدیرعامل شرکت توان قطعه ابتکار با بیان اینکه این اقدام در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، افزود: این قطعه کاملا با تلاش متخصصان داخلی و بدون هیچگونه حمایتی از سوی بانک ها و دستگاههای ذی ربط به تولید رسیده و یکی از اساسی ترین مشکلات این خودروها را برطرف کرده است.





منبع : خودرونویس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار