قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۸۱ دلار و ۵۱ سنت رسید.
کد خبر: ۵۲۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴ 19 November 2017

به گزارش تابناک : در حالی که بعد از انتشار گزارشی در مورد صدور برگه احضار برای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ به دلیل ارتباط با روسیه ارزش دلار کاهش یافته است، قیمت طلا امروز با افزایش یافت.

ماموران تحقیق که به دنبال یافتن شواهدی از دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا هستند، ماه گذشته احضاریه ای در این باره صادر کرده اند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1281 دلار و 51 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته حدود نیم درصد افزایش داشته و در آستانه ثبت دومین افزایش هفتگی متوالی قرار دارد.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز با 0.3 درصد افزایش به 1281 دلار و 80 سنت رسید.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: «کاهش ارزش دلار و تقویت ارزهای آسیایی موجب شده تا طلا برای سرمایه گذاران آسیایی جذاب شود.»

وی افزود، اما بلاتکلیفی در مورد طرح اصلاحات نظام مالیاتی آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره در ماه آینده پیام های ضد و نقیضی به بازار ارسال کرده و موجب شده تا قیمت طلا نوسان چندانی را شاهد نباشد.

شارما گفت: «قیمت طلا احتمالا در کوتاه مدت بین 1260 تا 1290 دلار در نوسان خواهد بود.»

اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه گام بلندی به سمت اصلاح نظام مالیاتی آمریکا برداشتند و یک بسته گسترده کاهش مالیات ها را که مورد نظر ترامپ بود به تصویب رساندند.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو شعبه سانفرانسیسکو بار دیگر گفته که اقتصاد آمریکا به اندازه کافی در حال رشد است که فدرال رزرو را برای ادامه افزایش تدریجی نرخ بهره در چند سال آینده و رساندن آن به 2.5 درصد مجاب کند.






منبع : وال استریت ژورنال 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار