در حالیکه تا پیش از این خط تولید شرکت«بن‌رو» سایپا به عنوان اصلی‌ترین گزینه برای تولید خودروهای رنو در ایران مطرح بود، اما به نظر می‌رسد با انصراف سایپا از واگذاری این مجموعه، قرارداد رنو با چالش جدیدی روبرو شده است.
کد خبر: ۵۲۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 19 November 2017
به گزارش تابناک : خبری که پس از برجام، بار دیگر صنعت خودروسازی ایران را رو به شکوفایی سوق می‌داد، بحث انعقاد قرارداد شرکت رنو، ایدرو و هولدینگ ناصح بود که طی آن سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با امید تسریع در روند اجرایی این قرارداد، گزینه «سایت بن‌رو» که به گروه خودروسازی سایپا متعلق است را به‌عنوان بخشی از آورده خود به طرف فرانسوی پیشنهاد داد.

اجاره خط تولید، راه‌حل مقطعی برای قرارداد رنو

اگر چه مسئولان ایدرو تا حدودی از بابت واگذاری «بن‌رو» برای اجرای این قرارداد آسوده خاطر بودند، اما گروه سایپا با درک اهمیت جایگاه این خط تولید از فروش آن منصرف شد و یا دستکم سودای افزایش قیمت را در سر داشت و این موضوع به یک دردسر جدید برای این قرارداد تبدیل شد.

یک کارشناس صنعت خودرو در رابطه با این موضوع به خبرنگار خودرونویس گفت: اقدام اولیه ایدرو مبنی بر معرفی «سایت بن‌رو» به‌عنوان گزینه محل شرکت، به طرف فرانسوی اقدامی اشتباه بود و ایدرو، برای بالفعل کردن این قرارداد باید واحد مستقل خود را راه‌اندازی کند.

این کارشناس صنعت خودرو، افزود: ایدرو نه‌تنها از ابتدا نباید سراغ این سایت می‌رفت، بلکه به منظور تسریع در اجرایی شدن این قرارداد لزوما باید با اجاره واحد، کلید این همکاری را بزند و همزمان با آن واحد مستقل خود را راه‌اندازی کند تا به نتیجه‌ای مطلوب برسد.

محمدرضا نجفی‌منش اقدام اخیر ایدرو مبنی بر پیشنهاد سه سایت دیگر «سمنان»، «تبریز» و «گرمسار» را به‌عنوان گزینه‌های جایگزین اقدامی نه‌چندان موثر خواند و گفت: اگر به هر دلیلی، این سه سایت نمره قبولی را از سوی مدیران فرانسوی کسب نکنند، ایدرو باید به نقطه شروع برگردد، اما راهکار اجاره واحد، می‌تواند کلید همکاری را بزند.





منبع : خودرونویس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار