سومین دور مذاکرات عالیرتبه سیاسی میان ایران و اتحادیه اروپا امروز به میزبانی تهران برگزار می‌شود. نخستین دور این مذاکرات سال ۹۴ پس از حصول توافق هسته‌ای موسوم به برجام در بروکسل و دومین دور آن مهرماه سال گذشته در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 20 November 2017
به گزارش تابناک : هیئتی از اتحادیه اروپا به منظور شرکت در مذاکرات عالیرتبه سیاسی با جمهوری اسلامی ایران به تهران آمده است. هیئت مذکور پس از شرکت در نشست تهران به اصفهان سفر خواهد کرد تا مذاکراتی با محوریت همکاری‌های هسته‌ای با طرف ایرانی داشته باشد.

این مذاکرات سومین دور مذاکرات عالیرتبه سیاسی میان ایران و اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. نخستین دور این مذاکرات سال ۹۴ پس از حصول توافق هسته‌ای موسوم به برجام در بروکسل برگزار شد و دومین دور آن مهرماه سال گذشته در تهران برقرار شد.

محور مذاکرات سال‌های گذشته ایران و اتحادیه اروپا، طیف وسیعی از موضوعات از جمله اقتصادی و تجاری، انرژی (انرژی هسته‌ای، نفت و گاز، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر)، محیط زیست، حمل و نقل، حقوق بشر، آموزش عالی، تحقیقات و فنآوری و فرهنگی و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای بوده است که به نظر می‌رسد در مذاکرات جاری نیز این موضوعات در اولویت هیئت ایرانی و اتحادیه اروپا باشد.

اما سومین دور گفت‌وگوی «سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا» قرار است با محوریت همکاری‌های هسته‌ای، پیشرفت‌ها و چشم انداز‌ها با حضور «هلگا اشمید» معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «عباس‌عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و «بهروز کمالوندی» معاون صالحی و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ظرف روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در اصفهان برگزار شود.

با توجه به فشار‌های آمریکا به اتحادیه اروپا برای اعمال فشار به ایران بواسطه اقتدار منطقه‌ای و موشکی کشورمان، این دور از مذاکرات عالی‌رتبه سیاسی میان ایران و اتحادیه اروپا که ظرف سه روز (دوشنبه تا چهارشنبه) در تهران و اصفهان برگزار می‌شود، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

هفته گذشته یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن از تحریم جدید ایران توسط اتحادیه اروپا استقبال می‌کند.





منبع : میزان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار