بسیاری از بزرگسالان در سراسر جهان با فشار خون بالا که هایپرتنشن نیز نامیده می شود مقابله می کنند. راه هایی برای درمان این بیماری، از جمله تغییرات شیوه زندگی یا استفاده از دارو ها وجود دارد.
کد خبر: ۵۲۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 20 November 2017

به گزارش تابناک : برای استفاده از گیاهان برای درمان خانگی فشار خون بالا ، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. بعضی از گیاهان، به ویژه در مقادیر زیاد، ممکن است عوارض جانبی نامطلوب یا تداخل با سایر دارو ها داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر درباره گیاهان موثر در کاهش فشار خون با ما همراه باشید.

گیاهان موثر در کاهش فشار خون بالا

.1 ریحان

ریحان یک گیاه خوشمزه است که همچنین ممکن است فشار خون شما را کاهش دهد. عصاره ریحان گرچه فقط مختصر نشان داده است که فشار خون را پایین می آورد. اضافه کردن ریحان تازه به رژیم غذایی شما آسان است. یک گلدان کوچک از گیاه را در  آشپزخانه خود پرورش دهید و برگ های تازه را به پاستا، سوپ و سالاد اضافه کنید.

 


.2 دارچین

دارچین یکی دیگر از طعم های خوشمزه است که نیاز به تلاش کم برای جا دادن آن در رژیم غذایی روزانه خود دارید و ممکن است فشار خون شما را کاهش دهد. بر اساس یک مقاله در مجله تغذیه بالینی، مصرف دارچین هر روز ممکن است فشار خون افراد مبتلا به دیابت را کاهش دهد. دارچین بیشتری را در رژیم غذایی خود با پاشیدن آن بر روی غلات صبحانه، تخم مرغ و حتی در چای خود، جای دهید.

3.هل

هل ادویه ای است که اغلب در غذاهای آسیایی جنوبی استفاده می شود و از هند می آید. مطالعه ای بر روی اثرات هل انجام شده نشان می دهد شرکت کنندگان کاهش قابل توجهی در فشار خون خود پس از چند ماه استفاده از هل مشاهده کردند.

 


4.تخم کتان

تخم کتان در اسید های چرب امگا 3 غنی است که در کاهش فشار خون بسیار موثر هستند. تخم کتان می تواند در برابر بیماری های قلبی وعروقی آتروسکلروز با کاهش کلسترول، تنظیم مقاومت قند خون و مانند آنتی اکسیدان رفتار کردن، از بدن محافظت کند. شما می توانید محصولات زیادی را که شامل تخم کتان هستند را تهیه کنید و تخم کتان را با غذاهای خانگی مصرف کنید. بهترین قسمت در مورد تخم کتان این است که این ماده را می توان به هر غذایی از جمله سوپ تا اسموتی و غذاهای پختنی اضافه کرد.

5.سیر

این چاشنی عجیب و غریب می تواند بیش از یک طعم دهنده در غذا کمک کند. سیر توانایی این را دارد تا فشار خون را پایین آورد و باعث می شود رگ های خونی شما را گشاد تر شوند . سیر همچنین اجازه می دهد جریان خون آزادانه حرکت کند و فشار خون را کاهش دهد..

شما می توانید یک سیر تازه را به تعدادی دستور العمل مورد علاقه خود اضافه کنید. اگر عطر و طعم آن برای شما تند است، ابتدا سیر را کباب کنید و اگر نمی توانید سیر را مصرف کنید مکمل های آن را مصرف کنید

 


.6 زنجبیل

زنجبیل ممکن است به کنترل فشار خون کمک کند؛ زیرا نشان داده شده است که باعث بهبود گردش خون و آرام شدن عضلات اطراف رگ های خونی می شودزنجبیل به طور معمول در غذاهای آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد، و یک عنصر بسیار متنوع است که می تواند به شیرینی یا نوشیدنی نیز اضافه شود زنجبیل تازه را رنده کنید و به غذاهای مختلف اضافه کنید.

.7 زالزالک

زالزالک یک درمان گیاهی برای فشار خون بالا است که برای هزاران سال است در طب سنتی چینی استفاده شده است. عصاره زالزالک مزایای بسیار زیادی برای سلامت قلب و عروق، از جمله کمک به کاهش فشار خون، جلوگیری از تشکیل لخته و افزایش گردش خون دارد. شما می توانید زالزالک را به عنوان قرص، عصاره مایع یا چای مصرف کنید.

 


.8دانه کرفس

دانه کرفس یک گیاه است که برای طعم دار کردن سوپ ها، خورش ها، نخود فرنگی ها و دیگر غذاها  استفاده می شود. مصرف کرفس برای درمان فشارخون در چین سابقه طولانی دارد و مطالعات همچنین نشان می دهد که  کرفس برای درمان فشار خون بالاممکن است موثر باشد. شما می توانید از این دانه ها برای پایین آوردن فشار خون استفاده کنید، اما می توانید از آب کرفس نیز استفاد ه کنید. کرفس یک نوع دیورتیک است که ممکن است به توضیح اثر آن بر فشار خون کمک کند.

.9اسطوخودوس

عطر زیبای عطر و بوی اسطوخودوس تنها جنبه مفید این گیاه نیست. روغن اسطوخودوس همچنین می تواند باعث آرامش و کاهش فشار خون شما شود.

 


.10پنجه گربه (دارسنا)

پنجه گربه یک دارو گیاهی است که در چین باستان برای درمان فشار خون بالا و همچنین مشکلات عصبی استفاده می شده است. مطالعات در مورد گیاه پنجه گربه به عنوان یک درمان برای فشار خون بالا نشان می دهد که ممکن است در کاهش فشار خون با تاثیر بر روی کانال های کلسیم در سلول های شما مفید باشد.

درک فشار خون بالا

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، نزدیک به یک سوم بزرگسالان آمریکایی دارای فشار خون بالا هستند.

تعدادی از عوامل افزایش فشار خون، مانند:

  •      ژنتیک

  •      استرس

  •      رژیم غذایی

  •      سیگار کشیدن

  •      ورزش نکردن

از آنجایی که این بیماری تا حد زیادی علائمی ندارد، فشار خون بالا به عنوان "قاتل خاموش" شناخته می شود. به همین دلیل است که فشار خون شما به طور مرتب کنترل می شود. فشار خون بالا باعث افزایش خطر ابتلا به چندین بیماری می شود، مانند:

  •      سکته قلبی

  •      سکته مغزی

  •      دیابت

  •      نارسایی قلبی

  •      بیماری کلیوی

  •      از دست دادن بینایی

  •      سندرم متابولیک

به علت فقدان علائم، فشار خون بالا می تواند سبب ایجاد آسیب های زیادی شود، ، بنابراین غربالگری فشار خون منظم را رعایت کنید. گاهی اوقات درمان این بیماری شامل دارو است. با پزشک خود در مورد بهترین گزینه های درمان برای شما صحبت کنید، که ممکن است درمان شما شامل دارو، تغییر شیوه زندگی یا درمان های جایگزین باشد. مهم است که قبل از مصرف هر دارویی یا مکمل خود را با پزشک خود مشورت کنید. علاوه بر این، بدون صحبت کردن با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی، مصرف داروی خودسر را متوقف کنید.





منبع : HEALTHLINE
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار