معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی البرزگفت: ازابتدای سال جاری تاکنون 3 هزارو 904 پرونده قضایی به مرکز مشاوره کلانتری های این استان ارجاع شده است.
کد خبر: ۵۲۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 20 November 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ سید محمد رضا خسروی روز دوشنبه افزود: از مجموع پرونده های ارجاع شده بیش از 50 درصد به مصالحه انجامیده است.
وی اضافه کرد: همچنین دراین مدت 349 پرونده نیز به مراجع قضایی ارجاع شده است.
وی خاطرنشان کرد که بیشترین پرونده های ارجاع شده به مراکزمشاوره کلانتری های این استان خانوادگی، اجتماعی و حقوقی بوده است.
خسروی افزود: هدف از راه اندازی مراکز مشاوره پلیس را افزایش اعتماد عمومی، کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن ها است. 
وی تأکید کرد: مشاوره و مددکاری اجتماعی از جمله اقداماتی است که در سال های اخیر در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است که برای تقویت نگرش جامعه محوری پلیس به آن توجه بیشتری شد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: خدمات مشاوره ای ناجا شامل مشاوره روانشناختی، انتظامی، مددکاری اجتماعی، روانسنجی و غیره است که شهروندان می توانند با مراجعه به این مراکز خدمات دریافت کنند.
وی درخصوص انواع مشاوره های روانشناختی افزود: مشاوره فردی، گروهی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی و ازدواج، مهارت های مدیریت استرس، روابط بین فردی، تفکر نقاد، حل مسئله، مقابله با خلق منفی، مدیریت زمان، مدیریت خشم، ارتباط موثر، خودآگاهی و همدلی از جمله خدماتی است که در مراکز مشاوره پلیس به عموم مردم ارائه می شوند.
وی خاطرنشان کردکه اکنون در 6 کلانتری استان البرز مراکز مشاوره فعال است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار