کد خبر: ۵۲۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 21 November 2017
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در یک ماه گذشته حدود هفت تن انواع مواد مخدر کشف شده است، گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 96 درصد افزایش داشته است.
 
سردار "احمد علی گودرزی" دوشنبه 29 آبان در نشست خبری با بیان اینکه طی 48 ساعت گذشته بالغ بر یک تن انواع مواد مخدر در فارس کشف شده است، از دستگیری 12 متهم و توقیف 12 خودرو خبرداد و گفت: طی یک ماه گذشته سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شده است.

او خاطرنشان کرد که طی یک‌ماه گذشته هزار و 138 نفر متهم مرتبط با موادمخدر در فارس دستگیر شده‌اند.

کشف 23 میلیارد تومان کالای قاچاق در فارس

گودرزی همچنین گفت: مأموران انتظامی استان فارس از ابتدای سال 96 تاکنون 2 هزار و 562 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق را توقیف و سه هزار و 666 متهم را دستگیر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت انواع کالای قاچاق با ارزشی بالغ بر 165 میلیارد تومان کشف شده است، افزود: این مقدار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مأموران طی یک ماه گذشته مقدار زیادی کالای قاچاق شامل لاستیک، پوشاک، سیگار، لوازم خانگی، وسایل آرایشی و بهداشتی، گردو و بادام قاچاق و فاقد مدارک قانونی با ارزشی بالغ بر 23 میلیارد تومان کشف کرده‌اند.

انهدام باند وارد کننده خودروهای خارجی و قاچاق

گودرزی در ادامه از انهدام باند واردکنندگان خودروهای خارجی توسط ماموران اداره‌ی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان فارس طی 48 ساعت اخیر خبر داد و گفت: اعضای این باند به صورت سند نمره کردن خودروها را وارد می‌کردند که در این راستا چهار دستگاه خودروی خارجی و قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال از آنها کشف و یک نفر از اعضای اصلی باند دستگیر شد.

فرمانده انتظامی فارس اضافه کرد: مأموران پلیس آگاهی برابر اخبار و اطلاعات واصله و از طریق پخش تراکت در سطح شهر شیراز مطلع شدند شرکتی تحت عنوان "خدمات گستران" با مدیریت دکتر "ر- ح" اقدام به فروش آپارتمان بدون پیش پرداخت با اقساط بلند مدت کرده است.

گودرزی گفت: طی بررسی‌ها مشخص شد شرکت مورد نظر فاقد هر گونه تابلو و علامت مشخصه‌ای است لذا فرد مورد نظر با اقدامات پلیسی و اطلاعاتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی فارس گفت: فرد دستگیر شده خود را مامور اداره‌ی اماکن نیروی انتظامی معرفی و با مراجعه به موبایل‌ فروشی‌ها اقدام به خرید کالا بدون پرداخت وجه کرده بود.

او با بیان اینکه متهم تاکنون مبلغ حدود 50 میلیون تومان از افراد فریب خورده کلاهبرداری کرده است، گفت: در این ارتباط 60 مالباخته شناسایی شده‌اند.

شناسایی و دستگیری سرکرده باند سارقان 16 گاوصندوق

گودرزی افزود: پرونده‌ای با موضوع سرقت از گاوصندوق های منازل 11 شاکی در شهر شیراز با توجه به فعالیت آنها از طریق فضای مجازی و نوع ارتباط آنها در شبکه‌های اجتماعی به جهت تخصصی بودن موضوع، به پلیس فتا ارجاع وی اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده‌ای بر روی ارتباطات این افراد انجام شد؛ پس از این ابتدا 5 متهم توسط آگاهی دستگیر و سرکرده باند با هویت م.ع، متواری شد.

رییس پلیس فارس گفت: با انجام اقدامات همه جانبه روی ارتباطات فضای مجازی و اجرای اقدامات اطلاعاتی بر روی پروفایل‌های مورد استفاده متهم و مرتبطین وی در نهایت این فرد در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

گودرزی گفت: دربازجویی های اولیه متهم به جرم ارتکابی اعتراف و با توجه به بررسی انجام شده تا کنون 16 فقره سرقت منزل از وی کشف شد.

دستگیری 31 اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی استان فارس همچنین گفت: طی یک ماه اخیر 31 نفر اراذل و اوباش توسط پلیس امنیت عمومی و طی 72 ساعت گذشته 111 نفر متهم و مجرم تحت تعقیب مراجع قضایی توسط فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز دستگیر شده‌اند.

دستگیری 31 نفر اراذل و اوباش طی یک ماه گذشته،انهدام باند سارقان منزل با 50 فقره سرقت، انهدام باند سرقت به عنف با 6 فقره سرقت، دستگیری اعضای باند سارقان منزل با 45 فقره سرقت و دستگیری 111 متهم و مجرم تحت تعقیب مراجع قضایی از دیگر موضوعات مهمی بود که فرمانده انتظامی استان فارس به آنها اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار