معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت که در سال جاری 413 هزار تن ذرت علوفه ای از سطح مزارع زیر پوشش این محصول برداشت شده است.
کد خبر: ۵۲۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 21 November 2017
به گزارش تابناک : محمد تاج الدینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ذرت علوفه ای از مهم ترین گیاهان مورد نیاز به خصوص برای سیلو های ذخیره سازی برای تغذیه دام در گاوداری های صنعتی و سنتی در سطح استان به شمار می آید.
وی اظهار داشت: سطح زیر کشت این گیاه در سال 1396 در استان البرز 8820 هکتار بوده که بعد از زراعت گندم بیشترین سطح را دربین کشت گیاهان زراعی استان به خود اختصاص داده است.
وی گفت: این محصول زراعی از نظر سطح به ترتیب در شهرستان های نظرآباد، ساوجبلاغ، کرج، فردیس و اشتهارد کشت شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، میزان بذر توزیعی ذرت علوفه ای در سطح استان را 310 تن شامل ارقام میان رس، زود رس، گروهای 700 و 600 ارقام ماکسما و ns اعلام کرد و افزود: شروع کشت این گیاه در استان البرز از اواسط اردیبهشت ماه و پایان برداشت نیمه آبان ماه است.
وی بیان داشت: در سال جاری حدود 1230 تن انواع کود شیمیایی فسفاته، پتاسه و ازته جهت تغذیه مزارع ذرت در بین ذرت کاران استان توزیع شده است.
تاج الدینی گفت: میانگین تولید این محصول 53 تن در هکتار و رکورد تولید در سطح استان 113 تن در هکتار گزارش شده که بازارهای مصرف این گیاه با ارزش، دامداری های بزرگ صنعتی و سنتی در استان است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار