معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح آموزشی - ایمنی مانور زلزله با مشارکت اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز در 2 هزار و 442 مدرسه این استان آغاز شده است.
کد خبر: ۵۲۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 21 November 2017
به گزارش تابناک : مسعود مهران نیا روز سه شنبه با بیان این مطلب اظهار کرد: اجرای این طرح در مدارس البرز و برای آشنایی دانش‌آموزان با چگونگی واکنش به حوادث طبیعی از جمله زلزله آغاز شده است.

وی با برشمردن این نکته که در راستای پیاده سازی این طرح، تیم آموزشی به نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز اعزام می شود، افزود: تمهیدات لازم اندیشیده شده است که طرح آموزشی - ایمنی مانور زلزله در تمامی مدارس استان اجرایی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه در این طرح به دانش آموزان، کادر آموزشی و اداری مدارس آموزشهای لازم ارایه می شود، گفت: توسط  تیم های اعزامی به نواحی و مناطق، وضعیت ایمنی و تجهیزاتی مدارس البرز نیز مورد بررسی و مورد بازبینی قرار داده می شود.

وی عنوان کرد: به منظور سنجش سطح توانایی‌ها و توانمندی‌ها به هنگام بروز حوادث طبیعی هر ساله به برگزاری مانور زلزله به عنوان یکی از مهمترین برنامه های آموزشی درسطح مدارس البرز پرداخته می شود.

مهران نیا تاکید کرد که با ارایه این آموزش ها به دانش‌آموزان گام مهمی در راستای کاهش خسارات جانی و مالی در مواقع بروز حوادث طبیعی برداشته می شود و در ادامه گفت: اگر در هر خانواده‌ای یک نفر چنین آموزش هایی را فراگرفته باشد می‌توان بسیاری از خسارات رخدادهایی مانند زلزله را کاهش داد.

وی ادامه داد: در این طرح دانش آموزان با مواردی همچون نحوه پناهگیری، کمک رسانی به مصدومان و تخلیه فضای آموزشی آشنا شده و می آموزند که چگونه در هنگام بروز حوادث طبیعی مانند زلزله خونسردی خود را حفظ کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تشریح کرد: در اجرای طرح آموزشی - ایمنی، کارشناسانی از اداره کل مدیریت بحران البرز، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی، نیروی انتظامی، بهزیستی و آتش‌نشانی استان مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح شورای ایمنی در مدارس البرز تشکیل شده است، اضافه کرد: مدت زمان اجرای طرح آموزشی - ایمنی در مدارس البرز سه ماه است تا در قالب پرداختن به آن همه دانش آموزان و معلمان استان تحت پوشش مانور زلزله قرارداده شوند.

وی در پایان عنوان کرد: هدف ازاجرای این طرح آموزشی - ایمنی در مدارس البرز این است که دانش آموزان هرآنچه را آموزش می بینند به خانواده ها و اطرافیان انتقال دهند تا در هنگام رخداد حوادث طبیعی سطح آسیب ها و خسارات کاهش پیدا کرده و افراد از آمادگی و مهارت لازم برخوردارشوند.





منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار