نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که به مناسبت چهلمین سالروز سفر «انور سادات» رئیس‌جمهور اسبق مصر به سرزمین اشغالی، پیام‌های تبریکی از رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور دریافت کرده است.
کد خبر: ۵۲۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 22 November 2017
به گزارش تابناک : «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به مناسبت چهلمین سالروز سفر «انور سادات» به سرزمین اشغالی در کنست (پارلمان) این رژیم سخنرانی می‌کرد، گفت که با «خیرت حازم» سفیر مصر در تل‌آویو دیدار کرده است.

نتانیاهو افزود که در دیدار با سفیر مصر، وی سلام و درود و تبریک عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور و سامح شکری وزیر خارجه این کشور را به من ابلاغ کرده است.

نتانیاهو همچنین بر استحکام صلح بین اسرائیل و مصر تأکید کرد و گفت که «این یک صلح استراتژیک به نفع دو طرف» است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین اظهار داشت که سفیر مصر در سخنانی در کنست گفته است که «ما خواهان تعدی به شما نیستیم و نمی‌خواهیم هیچ کس ما را با موشک‌های ویرانگر و بمب‌های که بیانگر نفرت و دشمنی است ما را هدف قرار دهد، اسرائیل یک واقعیت است».

نتانیاهو در ادامه ابراز تأسف کرد که «یک انور سادات فلسطینی» که تمایل خود برای پایان درگیری با اسرائیل را اعلام کند، ندیده است.

مصر نخستین کشوری است که تحت ریاست‌جمهوری انور سادات در سال ۱۹۷۹ پس از جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی، توافقنامه صلح با این رژیم تحت عنوان معاهده کمپ‌دیوید امضا کرده است.

 



منبع : روسیاالیوم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار