تنیس روی میز البرزدر سالهای اخیر توانسته است با اتکا به یک فرایند درست استعدادیابی وآموزش صحیح به دستاوردهای خوبی برسد و امروز به کرات شاهد موفقیت ها و افتخار آفرینی های ورزشکاران آن در داخل و خارج از کشور هستیم.
کد خبر: ۵۲۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 22 November 2017
به گزارش تابناک : تنیس روی میز البرز از جمله رشته های ورزشی است که در سالهای اخیر همواره پای ثابت موفقیت های این استان در سطح ملی و بین المللی بوده است.

برنامه ریزی خوب هیئت استان در طی سالهای اخیر منجر به شکل گیری یک نسل طلایی در این ورزش شده به نحوی که در حال حاضر در تمامی رده های سنی تنیس روی میز کشور چهره های البرزی حضوری موثری دارند. این توفیقات از نگاه فدراسیون دور نمانده و هر ساله هیئت تنیس روی میز البرز جزء هیئت های موفق در کشور بوده است.

موفقیت های ادامه دار این ورزش انفرادی به طور قطع ماحصل یک برنامه ریزی مدون و تلاش همه جانبه بوده است.

محل اداره هیئت تنیس روی میز استان البرز با ریاست علیرضا حجازی در سالن مطهری واقع شده است و بیشتر بازی های لیگ استانی البرز هم در این مکان برگزار می شود.

*نسل طلایی البرزدر بخش بانوان

این هیئت در سال 96 هفت ملی پوش را به تیم های ملی در رده های سنی مختلف معرفی کرده است.

غزاله مولاطلب، فاطمه جمالی فر، مینا پورموسوی، مریم فرعی و پریناز حاجی لو پنج بانوی ملی پوش البرزی هستند که در سالهای اخیر درخشش قابل توجه ای داشته اند.از مهمترین عناوین هم می توان به درخشش غزاله مولاطلب وکسب عنوان قهرمانی دسته 3جهان بهمراه تیم ملی بزرگسالان وصعود به دسته 2جهان برای اولین بار، شکست نفر 93 بزرگسالان جهان توسط فاطمه جمالی فر در رقابت های آسیایی، کسب عنوان قهرمانی توسط مریم فرعی در پرتور قطر، کسب عنوان قهرمانی دسته یک بزرگسالان ایران در سن 12سالگی توسط مینا پورموسوی و اولین مدال معتبر جهانی دربخش دختران توسط پریناز حاجی لو در رقابت های آزاد جهانی اسلواکی اشاره کرد. که نشان می دهد این هیئت ورزشی توجه فراوانی به بخش بانوان دارد.

*درخشش شمس در رقابت های جهانی

جدال نزدیک پینگ‌پنگ باز 12 ساله با نیما عالمیان عنوان فیلم کوتاهی است که از رقابت نوید شمس و نیما عالمیان در تور تنیس روی میز اراک گرفته شد و در گروه‌ها و کانال‌های مجازی به سرعت دست به دست شد. شاید قهرمانی در مسابقات نونهالان جهان آن‌چنان نتوانست مردم را از وجود چنین استعدادی در ایران باخبر کند، اما بازی زیبایی که مقابل نیما عالمیان، بازیکن شماره یک ایران از خود به نمایش گذاشت باعث شد اکنون نفرات زیادی در سراسر ایران با این پدیده کوچک آشنا باشند.

قهرمان دو دوره طرح هوپس جهان و آسیا و حضور در جمع 16 بازیکن برتر نوجوانان جهان افتخاری دیگر است که توسط نوید شمس برای کشورمان به دست آمده است.

*حضور مربیان موفق استانی در لیگ

از مربیان ملی البرزی باید از امید شمس و امیر بخشی که از موفق ترین های البرزی هستند نام برد. امید شمس افتخار 2 دوره حضور در بازیهای نوجوانان حهان به عنوان مربی اصلی تیم منتخب نونهالان جهان را درکارنامه خود دارد.

*حضوری موفق البرز در لیگ های کشور

در 6 رقابت قهرمانی کشور تیم های البرزی در بخش دختران و پسران بر روی سکو رفتند.

در سال 95 دختران البرزی در ارزیابی کشور در جای نخست قرار گرفت و آقایان نیز 5 شدند که به نظر می رسد با توجه به روند رو به رشد هیئت تنیس روی میز البرز در سالهای آینده شاهد حضور البرز در رتبه اول کشور باشیم. دو میزبانی موفق البرز در بخش دختران (تور ایرانی بزرگسالان )و پسران (دسته برتر جوانان پسر) از دیگر فعالیت های این هیئت در سطح کشور است.

*به درخشش پینگ پنگ بازان البرزی امیدوارم

علیرضا حجازی رئیس هیئت تنیس روی میز استان البرز در گفتگو با خبرنگار پیام آشنا در خصوص وضعیت این هیئت ورزشی گفت:تنیس روی میز از رشته های موفق در استان البرز است و خوشبختانه با برنامه ریزی خوبی که انجام شده توانستیم دررنکینگ کشوری موفقیت بزرگی کسب کنیم.

وی ادامه داد:بیشتر هیئت های ورزشی و در مجموع ورزش البرز با مشکل سرانه ورزشی و کمبود اعتبارات مواجه هستند که این امید می رود هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود تا به شرایط ایده آل برسیم و در نهایت برای پیشرفت این رشته پرطرفداردر البرز نیازمند حمایت مسئولین  ورزشی استان البرز هستیم.

رئیس هیئت تنیس روی میز البرز با تاکید بر اینکه ورزشکاران البرزی در مسابقات آسیایی و بین‌المللی شرکت کردند، افزود: نوید شمس با قهرمانی تنیس روی میز یک افتخار بزرگ را بعد از انقلاب اسلامی در این رشته برای ایران به ارمغان آورد و ما کاملا فعالیت این نوجوان را زیر نظر داریم و در سالهای آینده این قهرمان البرزی می تواند افتخارات بزرگی را کسب کند.

وی با بیان اینکه دوره لیگ تنیس روی میز البرز با 14 تیم به مدت 3 ماه برگزار شد، عنوان کرد: مسابقات لیگ بانوان نیز در البرز انجام شد و با رایزنی‌های مناسب با آموزش و پرورش مسابقات دانش‌آموزی نیز در خانه تنیس روی میز البرز برگزار کردیم و طبق برنامه ریزی هفتمین دوره لیگ بزرگسالان آقایان از آذر ماه و چهارمین دوره لیگ بزرگسالان بانوان از دی ماه به مناسبت دهه مبارکه فجر برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان با بیان اینکه در 9 اعزام تنیس روی میزکاران البرزی به مسابقات بین المللی بیش از 43 میلیون تومان هزینه شد، اضافه کرد: اردوهایی در تهران و شهرستان‌های کشور با اعتبار فدارسیون اعزام می‌شود و طی اعزام پینگ پنگ بازان البرز به اردوها‌ی‌ داخلی حدود 14 میلیون تومان هزینه شد.

* نسل طلایی برای هیئت تنیس روی میز البرز

امید می رود هیئت های موفقی چون تنیس روی میز که اینگونه موجب پدید آمدن یک نسل طلایی در رشته های ورزشی می شوند مورد حمایت وتشویق قرار بگیرند و در نهایت این توجه منجر به تکاپوی دیگر هیئت های ورزشی در جهت الگو برداری از تنیس روی میز و پرورش استعدادها شود تا شاهد درخشش بیشتر ورزشکاران البرزی در دیگر رشته های ورزشی باشیم.





منبع : پیام آشنا البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار