مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی گفت: ۶۹.۳ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان خراسان‌رضوی پرداخت شد.
کد خبر: ۵۲۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 22 November 2017
به گزارش تابناک : محسن مسعودیان‌راد عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌رضوی در مدت یک سال فعالیت خود در استان 21 هزار و 499 فقره تسهیلات را به ارزش 69 میلیارد و 300 میلیون تومان به مددجویان و نیازمندان پرداخت کرده است و این تسهیلات در دو قالب حمایتی و اشتغال و خودکفایی به مددجویان پرداخت‌شده است.
وی افزود: در این مدت 18 هزار و 890 فقره تسهیلات حمایتی با اعتبار 38 میلیارد و 500 میلیون تومان و 2 هزار و 609 فقره تسهیلات اشتغال و خودکفایی به ارزش 30 میلیارد و 741 میلیون تومان به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی و اقشار نیازمند استان اعطا شده است.   
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی با بیان اینکه رشد و توسعه جامعه در گروی عمل به راهبردهای قرآن است، خاطرنشان کرد: سعی شده تا با مطالعات دقیق بتوانیم شکل اسلامی قرض‌الحسنه را در حد اعلای خود پیاده کنیم چرا که قرآن کریم بر تنوع در خدمت‌رسانی برای محرومیت‌زدایی تأکید دارد که یکی از آن‌ها کمک‌های بلاعوض و قرض‌الحسنه است.
مسعودیان‌راد تصریح کرد: از مهمترین مزایای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه توسط این صندوق به مددجویان می‌توان به حفظ کرامت انسانی، گردش مالی کمک‌ها و آسان گرفتن ضمانت‌ها اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه صدقه در جامعه به‌عنوان یک فرهنگ نهادینه‌شده است، تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا موضوع قرض‌الحسنه در جامعه به.خوبی نهادینه شود، وام‌ها و تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گره‌های بزرگی از مددجویان تحت پوشش و دیگر نیازمندان جامعه باز کرده است و این نوع خدمت می‌تواند به عنوان الگویی موفق در جامعه نهادینه شده و ترویج یابد.                       
همچنین در این جلسه، اسماعیل رحمانی، مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان رضوی به جذب 27 میلیارد و 100 میلیون تومان سپرده در قالب 4 گروه حمایتی اشاره کرد و گفت: تاکنون مبالغ 13 میلیارد و 600 میلیون تومان از طریق مستمری و یارانه مددجویان، 12 میلیارد و 600 میلیون تومان سپرده مشتریان عادی، 519 میلیون و 300 هزار تومان سپرده کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) و 387 میلیون تومان سپرده پزشکان طرف قرارداد توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت جذب‌ شده است.
وی با اشاره به اینکه صندوق ولایت در استان با یک شعبه مرکزی فعالیت دارد و خدمات خود با سرعت بسیار بالایی ارائه می‌کند، افزود: فرهنگ قرض‌الحسنه باید به سمت مردمی شدن هدایت شود که خوشبختانه برای این امر کارهای خوبی صورت گرفته است، اما بازهم نیازمند توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و سپرده‌گذاری در جهت خدمت‌رسانی به افراد محروم هستیم. 
مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به هر مددجو در مجموع تا سقف 50 میلیون تومان وام در 3 بخش کارگشایی، مسکن و اشتغال طبق ضوابط و شرایط پرداخت می‌شود و صندوق امداد ولایت از معدود مؤسسات مالی دارای مجوز از بانک مرکزی و متصل به شبکه شتاب است.
رحمانی با بیان اینکه در این صندوق 2 نوع سپرده‌گذاری عادی و ویژه انجام می‌شود، تصریح کرد: در نوع عادی این خدمات مردم صندوق ولایت را به‌عنوان بانک خود انتخاب و از خدمات آن استفاده می‌کنند و در نوع ویژه هم با سپرده‌گذاری‌های صورت گرفته به نیازمندان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال باید برای خدمت‌رسانی بهتر 77 میلیارد تومان جذب سپرده داشته باشیم، تأکید کرد: از آنجایی‌که تمامی وام‌ها بیمه است و اگر وام‌گیرنده فوت کند بیمه پاسخگوی مطالبات ما خواهد بود که از این محل تاکنون 350 میلیون تومان از شرکت‌های بیمه دریافتی داشته‌ایم و هیچگونه نگرانی‌ای در بحث پرداخت اقساط تسهیلات اعطایی وجود ندارد.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار