مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: تامین امنیت غذایی و کنترل بیماری های دامی از اهداف این اداره کل است.
کد خبر: ۵۲۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 22 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»دکتر علی اکبر حدادزاده  افزود: به منظور اطمینان از سلامت فرآورده های خام دامی، نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه این فرآورده ها توسط این اداره کل صورت می گیرد.
وی گفت: مبارزه با بیماری های مشترک میان دام و انسان، کنترل این بیماری ها و جلوگیری از شیوع آنها از دیگر وظایف این اداره کل است که نقش مهمی در حفظ و ارتقاء سلامت عمومی جامعه و نیز جلوگیری از نابودی سرمایه های دامی کشور دارد.
حدادزاده اظهار داشت: با بهسازی زیرساخت های بهداشتی، بسیاری از کانون بیماری های دامی استان با توجه به ایمن سازی، پیشگیری و کنترل کاهش یافته است .
وی با اشاره به نظارت شرعی در کشتارگاههای استان گفت: در کشتارگاه های استان ناظران شرعی حضور دارند و کشتار با رعایت موازین شرعی و بهداشتی ذبح می شود.
حدادزاده با بیان اینکه کشتار'گاه صنعتی طیور برای نخستین بار در کشور با سه خط مجهز کشتار مرغ، بوقلمون و بلدرچین بزودی در استان به بهره برداری می رسد تعداد واحد های طیور در استان را یکهزار و 100 واحد اعلام کرد.
مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و خبر ، یک ابزار کارآمد برای دستگاهها و نهادهای مختلف در راستای اهداف آنها محسوب می شود گفت: اقدامات و فعالیت ها باید به مردم اطلاع رسانی شود.
حدادزاده از تلاش های خبرگزاری ایرنا مرکز یزد در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اخبار دامپزشکی قدردانی کرد.
کاظم شاملو، رییس خبرگزاری ایرنا مرکز یزد با اشاره به تاریخچه فعالیت ایرنا در کشور گفت: ایرنا تنها رسانه رسمی دولت است و آمادگی دارد که اخبار در حوزه مختلف را اطلاع رسانی کند.
در استان 2 کشتارگاه صنعتی دام ، چهار کشتارگاه صنعتی طیور و هشت کشتارگاه سنتی وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار