رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت ما برای کمک به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه این است که مردم زودتر به زندگی عادی خود برگردند.
کد خبر: ۵۲۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 22 November 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از ایسنا ، غلامرضا تاجگردون در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه که امروز (اول آذر) در فرمانداری سرپل ذهاب برگزار شد، افزود: اولویت اول ما این است که مردم زلزله سرپا بایستند و به زندگی عادی خود برگردند.

وی با بیان اینکه باید به اقتصاد و معیشت مردم مناطق زلزله زده توجه ویژه داشت، اظهار کرد: بسیاری از مردم در حوزه اصناف، صنایع، دامداری و ... فعالیت داشتند که اکنون آن را از دست داده اند و باید فکری هم به حال این بخش کرد.

این نماینده مجلس اولویت نهایی را رسیدگی به تاسیسات و‌زیرساخت های بخش دولتی دانست که بر اثر زلزله آسیب دیده اند.

تاجگردون با بیان اینکه برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای جبران خسارتها نباید فقط به یک ردیف متمرکز در بودجه محدود شویم، یادآوری کرد: باید برخی از اعتبارات را از محل طرح های ملی تامین کنیم.

وی تصریح کرد: طرح خوبی هم در کمیسیون برنامه و بودجه داریم که امیدواریم هفته آینده در صحن علنی مجلس مصوب شود و با کمک آن بتوانیم تهدید این زلزله را به یک فرصت تبدیل کنیم.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، باید دولت را کمک کنیم تا بتواند مردم را به زندگی عادی برگرداند.

تاجگردون با اشاره به اینکه نمی توان همه این خسارت را یکباره تامین کرد، یادآور شد: وظیفه ما این است که پایه خوبی در قوانین برای جبران خسارات وارده در نظر بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه ها نباید به دنبال بالا نشان دادن میزان خسارت وارد شده به خود باشند، گفت: اینکه مراکز اداری و ساختمان هایی که ما با محدودیت بودجه و پول بیت المال و سرمایه ملی ساختیم خراب شده اصلا موضوع مثبتی نیست.

تاجگردون  بر لزوم کم کردن باری که زلزله به مردم وارد کرده تاکید کرد و‌ادامه داد: باید قدر این مردم را بدانیم که همواره با وجود مشکلاتی که دارند با همه مثبت برخورد کردند.

وی از حضور صمیمانه رهبر معظم انقلاب بین مردم و حضور مسئولین کشور در کنار مردم زلزله زده نیز قدردانی کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار