اما از مواضع و حرکات عجولانه رحیمی مشخص بود که بازی خورده است و فرد یا افرادی آمار غلط به وی می دهند تا وی را نوک پیکان گروه مرموزی که در پی ایجاد تقابل بین استاندار و مدیران هستند قرار دهند!
کد خبر: ۵۲۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 22 November 2017
چند روز پیش در شورای پژوهش بر اثر بی برنامگی اعضا خصوصا دانشگاهیان ، استاندار تذکرات جدی به مسئولین آن دانشگاه ها داده و گفت از این به بعد مرتبا از دانشگاه ها سرکشی خواهد کرد تا ببیند در این مکان های علمی ، پژوهشی چه خبر است که به عبارت دیگر منظور استاندار این بود، چرا مسئولین دانشگاه های استان نسبت به اصلی ترین وظیفه خود یعنی پژوهش این اندازه بی خیال هستند!
ماجرا به تذکر جدی استاندار ختم نشد و فردای آن رحیمی در اتفاقی عجیب و عجولانه نشستی خبری نشکیل داد و با دعوت از اصحاب رسانه ، اقدام به بیان سخنانی نمود که نشان از عدم هوشمندی و آینده نگری وی در خصوص درک و شناخت از موقعیت خود داشت. اصحاب رسانه به خوبی واقفند که رحیمی از معدود مدیرانی بوده که نسبت به پاسخگویی به اصحاب رسانه بسیار ضعیف و به نوعی گریزان از رویارویی با رسانه ها بود ! اما پس از سخنان استاندار در جلسه ی شورای پژوهش به ناگاه اقدام به برگزاری نشست خبری نمود و از اصحاب رسانه دعوت کرد و در این نشست خبری سخنانی سراسر تقابلی را بر علیه استاندار بر زبان آورد و به قول معروف ، به استاندار فهماند که من هم قدرتی دارم و اینگونه نیست که شما فکر می کنید! 
این اقدام رحیمی نشان از این موضوع بود که وی کاملا به حمایت از خود مطمئن است و هیچ ترسی از به چالش کشیدن استاندار ندارد !
اما از مواضع و حرکات عجولانه رحیمی مشخص بود که بازی خورده است و فرد یا افرادی آمار غلط به وی می دهند تا وی را نوک پیکان گروه مرموزی که در پی ایجاد تقابل بین استاندار و مدیران هستند قرار دهند!
لحظاتی پس از نشست خبری ، استاندار در نشستی که در استانداری برگزار شده بود و یکی از کارشناسان دانشگاه یاسوج حضور داشت از وی می خواهد که بنابر رسم معمول جلسات استاندار مبنی بر عدم حضور کارشناسان و ضرورت حضور مدیران ارشد ، جلسه را ترک و از رئیس دانشگاه یاسوج بخواهند که خود به جلسه بیاید . 
این احضار از اطرف استاندار چنان رحیمی را سراسیمه و با عجله به استانداری کشاند که گویا نه خود وی بوده است دقایقی پیش شمشیر تقابل با استاندار را از رو بسته بود! این حضور با عجله و با دستپاچگی نشان از این موضوع داشت که رحیمی در یک بازی بچگانه عده ای گرفتار شده است و شاید هم از کرده ی خود پشیمان شده است و با خود می گفته که این چه نشست خبری بود که من برگزار کردم ؟! ضمن اینکه اتفاقات پس از حضور رحیمی در استانداری هم حکایت از همین نکته دارد که رئیس دانشگاه یاسوج در خصوص اقدامات خود هیچگونه برنامه مشخصی نداشته است!
کاملا مشهود بود که این نشست خبری برنامه ریزی شده بوده است و رحیمی هم بدون از درایت و آینده نگری و از روی عصبانیت در آن گیر افتاده است.تا هم خود و دانشگاه بزرگ استان را وارد یک چالش بی مورد کرده باشد و هم دیگران را به این نکته تاسف بار برساند که چرا وضعیت دانشگاه های ما اینگونه بی برنامه و بی انگیزه است!
حکمی که کار رحیمی را تمام کرد
اما ماجرا به همین جا ختم نشد و امروز نشست شورای پژوهش برگزار شد و این بار اصلا رحیمی به نشست دعوت نشد و البته با حکم استاندار ، دکتر ایلامی به عنوان دبیر کارگروه پژوهش تعیین شد تا همچنا رئیس دانشگاه یاسوج از کرده خود پشیمان باشد .
بنابر این گزارش ، با حکم استاندار کهگیلویه و بویراحمد دبیر کل ستاد استانی برگزاری هفته پژوهش استان منصوب شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حکمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان را به عنوان دبیر کل ستاد استانی هفته پژوهش استان منصوب کرد.
 در این حکم آمده است؛
جناب آقای دکتر اورنگ ایلامی، به استناد بند الف ماده ۴ دستورالعمل برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان ها و به موجب این ابلاغ به عنوان دبیر کل ستاد استانی برگزاری هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۶ استان تعیین می‌شوید، تشکیل و پیگیری جلسات و مصوبات ستاد نظارت بر حضور فعال اعضای ستاد در جلسات تهیه گزارش ها و پیگیری امور مالی ستاد از جمله وظایف جنابعالی که با همکاری دبیران جشنواره ها و سایر اعضای ستاد انجام می شود امید است با اتکال به ایزد منان در انجام امور محوله موفق و موید باشید.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و
رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری
با صدور این حکم برای رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، رئیس دانشگاه یاسوج نمره منفی خواهد گرفت و در آینده و ارتقاء احتمالی با یک کارنامه مخدوش و کم بار مواجه خواهد شد ، چرا که نمره منفی وی در موضوع پژوهش که یکی از اصلی ترین وظایف دانشگاهیان است ثبت شده است و از طرف دیگر تمرد و نافرمانی از بالاترین مقام اجرایی استان هم برای وی دردسرساز خواهد شد و احتمالا مشکلی بزرگتر از این برای وی رخ خواهد داد . چرا که به طور یقین منصب گرفتن در سطح ملی به مانند منصب گرفتن در استان کهگیلویه و بویراحمد که بر اساس سفارشات قومی ، قبیله ای و سیاسی صرف است ، نیست و حتما رزومه ی کاری تعیین کننده است.
و اما با اقدامات جدی استاندار حساب کار دست دیگر مدیران هم افتاده است و باید گفت اگر این اقدامات استاندار با برنامه و حساب شده باشد و نه یک نوع حرکات احساسی ، برخی افراد قومیت گرا و سیاست باز ، خطری بس بزرگ را بیخ گوش خود احساس خواهند کرد که یا باید رویه های قومیت گرایی و سیاست بازی را کنار بگذارند و یا سرنوشتی همانند رحیمی را در انتظار خود ببینند. ضمن اینکه متاسفانه در برخورد با برخی مدیران کم کار ، تعدادی از مدیران هم قربانی می شوند ! همانگونه که در شورای پژوهش این اتفاق افتاد و خشک و تر دانشگاه ها به یک دید با آن ها برخورد شد!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مجلسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
........!!!!
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
ناز شستت اول درود به اقای تاجگردون و بعد به استاندار قاطع
کلا خوشبین شدم به تحولات مثبت تو این استان
به زبان عامیانه بگم حال میکنم با مدیریتت اقای رحیمی
کاش اقای رحیمی نگاهی هم به شهرداریها کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار