با توجه به اعلام و تاکید مسوولان وزارت صنعت در مورد برگزاری نمایشگاه های تخصصی در محل های خاص اعلام شده، تبلیغ برای برگزاری نمایشگاه خودرو در محل غیر قانونی جای سوال دارد.
کد خبر: ۵۲۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 22 November 2017
به گزارش تابناک : به تازگی تبلیغ برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی خودرو و صنایع وابسته از سوی دبیرخانه این نمایشگاه واقع در شهر ساری آغاز شده است که فی نفسه اتفاق خوبی برای صنعت خودرو و مردم استان زیبای مازنداران خواهد بود اما تنها یک مشکل و آن هم محل برگزاری این نمایشگاه است که گویا بر اساس اعلام مجاری ذی ربط مجوزی برای این کار ندارد. 
 
برگزار کردن نمایشگاه در ایران نیز کم کم در حال تبدیل شدن به یک اتفاق روزمره و بدون نیاز به دانش و آگاهی است یعنی هر کسی که بی کار می شود بعد از خوانندگی اولین کاری که برای انجام به نظرش می آید این است که بشود برگزار کننده نمایشگاه و این اتفاق اثرات سوء بسیاری به دنبال خواهد داشت. 
 
اما داستان چیست؟ 
در 27 فروردین 1396 محمد رضا مودودی معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت طی یک نامه نگاری با دکتر صادقی مشاور وزیر صنعت و مدیرکل دفتر ارزیابی و پاسخگویی به شکایات، محل های مجاز استان مازندران برای برگزاری نمایشگاه های استانی را اعلام می کند. 
 
بر اساس اعلام مودودی، فقط 3 سایت نمایشگاهی در شهرستان های قائمشهر، ساری و رامسر برای برگزاری نمایشگاه مجوز دارند و تازه این 3 سایت نیز نمی توانند تمام نمایشگاه ها را پوشش دهند و در سایت قائمشهر برگزاری نمایشگاه های تخصصی و تجاری، سایت ساری نمایشگاه های مرتبط با همایش های در حال برگزاری و سایت رامسر نیز تنها برای نمایشگاه هایی با موضوع گردشگری مجوز داشته و سایر محل های احتمالی اعلام شده برای برگزاری نمایشگاه در استان فاقد مجوز بوده و برگزاری نمایشگاه در این محل ها غیر قانونی است. 
 
حال برگزاری نمایشگاه خودرو در محلی غیر از محل های اعلام شده جای سوال دارد و البته استفاده از آرم برخی از ارگان های دولتی همانند وزارت صنعت، سازمان توسعه تجارت ایران و برخی انجمن های تخصصی نیز در پوستر نمایشگاه این شبه را به وجود می آورد که برگزارکننده این نمایشگاه با کدام پشتوانه توانسته است رضایت این سازمان ها را برای برگزاری یک نمایشگاه در محلی غیر قانونی دریافت کند. 
 
باید از مسوولان استان مازندارن این سوال را پرسید که چرا به بخشنامه ها و گزارش های ادرات بالادستی خود برای برگزاری نمایشگاه در محل های دارای مجوز توجه نکره اند و آیا تنها نفس برگزاری نمایشگاه آنقدر مهم است که اصل قانون را زیر پای گذاشته و برای برگزاری نماشگاه تخصصی در محلی غیر تخصصی مجوزی همراه با لبخند رضایت صادر کرده اند. 
 
البته در برخی موارد در سایر استان های کشور برخی از مکان های تازه تاسیس و بدون بازدیدکننده برای مشهور شدن و خودی نشان دادن اقدام به برگزاری نمایشگاه های دولتی و خصوصی می کردند که از این دست می توان به بازار تجاری مهستان در استان البرز(کرج) اشاره کرد که سال ها بدون مشتری و با مغازه های خالی تنها فعالیت مثبتش برگزاری نمایشگاه در هفته های دولت و خاص بود. 
 
 این اتفاق که در حال همگانی شدن است به دلیل نبود محل مناسب برای برگزاری نمایشگاه البته در ظاهر و برای استفاده تبلیغاتی محل های خصوصی از حضور مردم و ارگان ها رخ می داده است اما در استان مازندران 3 سایت تخصی برگزاری نمایشگاه وجود دارد که امکانات لازم برای میزبانی نمایشگاه خودرو را دارا بوده است بنابراین استفاده از یک محل تجاری و خصوصی برای برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی خودرو کمی عجیب و نگران کننده است. 
 
عجیب از این حیث که محل کاملا غیر تخصصی و شاید  تنها به درد تولید برخی محصولات کشاورزی بخورد و نگران کننده از این بابت که دوستان به هر بهانه ای می خواهند از یک اتفاق به نفع شخصی خود سوء استفاده کنند و نمایشگاهی رابه نام خود قبضه کرد و شاید درآمدی جانبی برای خود دست و پا کند. 
 
این امید وجود دارد که با توجه به زمان یک ماهه باقی مانده تا برگزاری نمایشگاه خودروی مازندران، مسوولان ذی ربط ضمن پاسخ دادن به ابهامات برای تغییر محل برگزاری این رویداد تخصصی و اقتصادی اقدامی عاجل انجام دهند. 
 





منبع : پدال نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار