تردد روزانه صدها هزار خودرو اعم از شخصی،دولتی و عمومی در سطح خیابان‌ها و معابر کلانشهری مانند مشهد سهم مهمی در ایجاد آلودگی هوا دارد و یکی از متهمان ردیف اول در این حوزه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۲۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 22 November 2017
به گزارش تابناک : هر چند ضعف زیرساخت‌ها و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در تمایل مردم برای استفاده از خودروی شخصی برای انجام کارها و امور روزانه تأثیرگذار است و در کنار آن نبود و ضعف فرهنگ عمومی در استفاده ازدوچرخه به عنوان یکی از مدل‌های ناوگان حمل و نقل پاک سبب شده است سهم تردد خودروهای شخصی در خیابان‌های شهر به مراتب بیشتر از خودروهای عمومی و دولتی باشد.
حال جدا از این موضوع که نیازمند تدبیری برای برهم خوردن این مسله و گردش این موازنه به سمت افزایش سهم حمل و نقل عمومی البته با ضرورت، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده از این ناوگان است،نوع سوخت هم در جایگاه خود از اهمیت خاصی برخوردار است.
 در حالی که طبق قانون با هدف کاهش آلودگی هوا،سوخت یورو ۴ باید در کلانشهرها به طور کامل و ۱۰۰ درصدی توزیع شود، اما این قضیه در مشهد هنوز کامل اجرایی نشده است و بنا به اظهار نظر مسئولان ذی ربط تنها ۵۰ درصد نیاز مصرفی مشهد بنزین یورو۴ است.
اجرایی نشدن قانون توزیع سوخت یورو ۴ در کلانشهر مشهد، معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی را در شرایطی که شاخص آلودگی هوا به بالاترین حد خود رسیده بود، وادار به واکنش کرد و در کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوا، خواستار پیگیری این موضوع و توزیع ۱۰۰ درصدی سوخت یورو ۴ در مشهد شد.
به دنبال این مسئله، روزنامه قدس در ۱۱ آبان جاری موضوع اختصاص سهمیه ۱۰۰ درصدی سوخت یورو ۴ در مشهد را در گفت‌وگو با مسئولان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی پیگیری کرد که مدیر شرکت یاد شده از نامه نگاری با تهران خبر داد.
اکنون با گذشت بیش از دوهفته خروجی این نامه نگاری برای اجرایی شدن مصوبه کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوای مشهد، مجدداً مورد پیگیری قرار گرفت.

افزایش توزیع بنزین یورو۴ در مشهد

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی در این رابطه از افزایش توزیع بنزین یورو ۴ در مشهد خبر داد.

کاشی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود:به منظور اجرایی نمودن مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مبنی بر توزیع ۱۰۰ درصدی سوخت با استاندارد یورو ۴ در کلانشهر مشهد و تأکید معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی و پیگیری مدیر کل محیط زیست استان بر این موضوع با توجه به وضعیت بحرانی آلودگی هوای مشهد با پیگیری‌های انجام شده توسط منطقه، خوشبختانه ارسال سوخت پاک به مشهد رشد بسیار خوبی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه این روند و نیل به توزیع ۱۰۰ درصدی سوخت پاک این شرکت نقش خود را در بهبود وضعیت هوای شهر ایفا نماید.

  وی تصریح کرد: از ۱۳ تا ۲۲ آبان جاری ۱۰ میلیون و۶۸۴ هزار لیتر بنزین یورو۴ و ۵ میلیون و۲۲۰ هزار لیتر نفت گاز در مشهد توزیع شده که نسبت به دوره ۱۰ روزه ماه قبل آن به ترتیب ۵۵ درصد و  ۲۴۵  درصد افزایش داشته است وامید است با توجه به پیگیری‌های در حال انجام از طریق ستاد شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران توزیع فراورده‌های نفتی یورو ۴ در این شهر با حداکثر ممکن تحقق یابد.






منبع : قدس آنلاین 
برچسب ها: آلودگی هوا ، شهر مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار