فاجعه مدیریتی در استان حادثه خیز
همزمان با زلزله کرمان خبرها حکایت از آن دارد که مدیرکل بحران استان در مرخصی طولانی مدت در کانادا به سر می برد!
کد خبر: ۵۳۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 02 December 2017
به گزارش تیتر شهر، صبح دیروز زمین لرزه 6.1 ریشتری هجدک در استان کرمان را لرزاند. این بزرگترین زمین لرزه بعد از بم در این استان بود و به همین علت بسیاری از مردم را وحشت زده کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که 16 روستا درگیر زمین لرزه شده و بین 30 تا 70 درصد تخریب شده اند. همچنین تلفات این حادثه خوشبختانه کم بوده و تاکنون مورد فوتی گزارش نشده است. حتی در گزارش ها آمده که امداد و نجات کرمان اعلام کرده خود از پس امدادرسانی برمی آید و نیازی به امدادرسانی استان های معین نیست.

با این حال از هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اقلام امدادی از قبیل چادر به کرمان ارسال شده است.

اما نکته جالب توجه در مورد استانی که هر هفته یک مورد زمین لرزه بالای 4 ریشتر را تجربه می کند، داشتن مدیرکل بحران پروازی است.

گویا مدیرکل بحران کرمان بیشتر اوقات سال را در خارج از کشور به سر می برد و حضور اندکی در استان دارد.

در همین خصوص مدیر مسئول هفتواد در یادداشتی نوشت: «استان کرمان به عنوان استانی زلزله خیز و پر حادثه در کشور و حتی منطقه شناخته می شود که مستلزم نگاه ویژه و بودجه و امکانات ویژه ارگانهای امداد رسان در این استان به شدت احساس می شود و صد البته مدیران ارگانهای امداد رسان و پدافندهای غیر عامل و ستاد بحران استان نیز باید از بین افراد با توانایی های بالا در تصمیم گیری های حیاتی و روحیه جهادی و ایثارگری انتخاب شوند.اما با خبر شدیم که در حوادث و زلزله های اخیر منطقه سیرچ، گلباف و شهداد که رسانه ها یادی از این مدیران می کنند تا آخرین اخبار را به مردم منعکس کنند و مردم را از نگرانی در بیاورند . مدیر کل ستاد بحران استانداری کرمان جناب آقای صالحی که چندین سال هم این سمت را دارد در مرخصی طولانی مدت خارج از کشور و در کانادا حضور دارند ! که جای بسی تاسف است ، امید واریم هر چه سریعتر استاندار کرمان جانشین ایشان را معرفی کند ، زیرا زلزله ها خیال ندارند با مدیر کل ستاد بحران استان هماهنگ کنند و در زمان نیاز به ایشان مشخص می شود ایشان کجای کره خاکی قرار دارند!!!!»

اما جالب تر از ماجرا، تاییر اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران بود. او این خبر را درست خواند و به انتقاد از صالحی پرداخت.

اسماعیل نجار در پاسخ به برخی ادعاهای مطرح شده در رسانه های محلی در خصوص مرخصی طولانی مدت مدیر کل ستاد بحران استانداری کرمان اظهار کرد: قرار نیست زلزله با مدیریت بحران هماهنگ کند، اما معاونان مدیر بحران استان کرمان می‌توانند پاسخگو باشند.

وی با اشاره به علت مرخصی‌های طولانی مدت مدیر کل بحران استانداری کرمان گفت: خانواده مدیرکل در خارج از کشور سکونت دارند و محل زندگی آنها ایران نیست که همین امر باعث سفر مدیر بحران استان به خارج از کشور شده است.

نجار بیان کرد: البته ارتباط ما با مدیران بحران به صورت نقطه چین است و این افراد توسط استانداری برگزیده می‌شوند ضمن اینکه ما پیشنهاد دادیم که مسئول دیگری را برای این مجموعه انتخاب کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کشته و مجروحی در این زلزله نداشتیم و تیم‌های ارزیاب هم به منطقه اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه نیازی به کمک‌های مردمی نیست و در خصوص اسکان اضطراری زلزله زدگان موارد را بررسی می‌کنیم، ادامه داد: پس از اسکان اضطراری با چادر،برای اسکان موقت،کانکس در نظر گرفته خواهد شد.

نجار در پایان گفت: در مناطق زلزله زده که بیشتر روستای گورگ تخریب شده جمعیت به صورت پراکنده بودند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد جمعیت زیادی در این مناطق سکونت نداشتند.

این موضوع جای نگرانی دارد که چگونه مدیران ما حاضر می شوند شخصی که حضور فیزیکی در کشور ندارد را به یکی از مناصب مهم استان منصوب کنند.

واقعا جان مردم ارزش رفیق بازی و فامیل بازی را دارد؟

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار