لزوم توجه به معلولان در مدیریت شهری کرج
با گذشت سال‌ها هنوز ابتدایی‌ترین امکانات نیز برای جامعه معلولان فراهم نیست و این قشر مظلوم با مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 03 December 2017
به گزارش تابناک البرز، معلولان بخشی از جامعه به شمار می روند که تا کنون آنطور که باید مورد توجه نبوده و متاسفانه توجه به معلولان و خواسته های بحق آنان تنها معطوف به روز جهانی معلولان شده که این موضوع پذیرفته نیست. 

هر سال همزمان با روز جهانی معلول، توجه به این قشر بارز می شود و مسئولان و مدیران مربوطه نیز با برپایی همایش، برنامه ها و ...تنها در همین روز این افراد را دلجویی می کنند اما تمامی مشکلات و کمبودها در این حوزه به دست فراموشی سپرده می شود.

همواره در این روز، فرصت مناسبی به دست می آید برای بازخوانی پرونده مغفول مانده عدالت اجتماعی و تحققِ حقوق جامعه این قشر، اما اندکی بعد هیچ اثر و اقدامی مشاهده نمی شود.

معاون اجتماعی شهرداری کرج در این خصوص می گوید: متاسفانه تا امروز اقدامی که به زندگی عادلانه و با کیفیت معلولان کمک کند صورت نگرفته و این موضوع یعنی باید برای تحقق سبک جدیدی از زندگی آنان، راه جدیدی را پیش گرفت.

 احمد خیری، با بیان اینکه بایستی به شکلِ واقعی به موضوعِ خدمات رسانی به جامعه معلولان توجه کنیم، معتقد است: متاسفانه توجه به معلولان و خواسته های بحق آنان تنها معطوف به روز جهانی معلولان شده که این موضوع پذیرفته نیست. 

معاون اجتماعی شهرداری کرج با اشاره به نگاه متفاوت مدیریت شهری به معلولان، گفت: به همت مجموعه مدیریت شهری و معاونت اجتماعی شهرداری کرج کارگروه تخصصی معلولان ایجاد شده و در آینده نزدیک نیز از چندین کتاب در این حوزه رونمایی خواهد شد. اما با وجود تلاش هایی که انجام شده متاسفانه کاستی ها به قوت خود باقی است. 

خیری با بیان اینکه بایستی با ایجاد ساز و کارهای مناسب برای برون رفت جامعه معلولان از کاستی های موجود اقداماتی عملی را شاهد باشیم، گفت: اگر شهری عدالت محور می خواهیم که در آن معلولان فرصت‌های عادلانه‌تری داشته باشند و بتوانند از همه امکانات به راحتی استفاده کنند، باید همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی پایِ کار بیایند. 

به گفته این مسئول، متاسفانه تا امروز اقدامی که به زندگی عادلانه و با کیفیت معلولان کمک کند صورت نگرفته و این موضوع یعنی باید برای تحقق سبک جدیدی از زندگی آنان، راه جدیدی را پیش گرفت.

گفتنی است مناسب‌سازی شهرها اولین گام برای نشان دادن ارادت ما به جامعه معلولان است. که امید است در آینده نزدیک شاهد آن باشیم معلولان بدون هیچ مشکلی در شهر رفت و آمد می کنند و نیازهای خود را مرتفع  سازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار