معاون وزیر جهاد خبر داد
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه فعالیت ها در بخش آب گفت: در دولت جدید، 9 هزار میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۵۳۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 03 December 2017
به گزارش تابناک البرز، اسکندر زند روز یکشنبه در دومین دوره ملی تربیت مروج متخصص موضوعی ویژه مروجان مسئول پهنه های تولیدی با عنوان مدیریت آب کشاورزی که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) واقع در استان البرز برگزار شد، افزود: خوشبختانه اکنون پس از سال ها سرمایه گذاری خوبی در بخش آب انجام شده که در چند دهه اخیر بی نظیر است. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: کماکان می بینیم بهترین آبیاری اجرا شده و بهترین تکنولوژی آمده ولی دیده می شود که در بعضی از مواقع راندمان آن با راندمان معمولی برابر است. 

وی با بیان اینکه یکسالی است با حمایت معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی موضوع افزایش عملکرد تولید کشاورزی را با ظرفیت های داخلی شروع کردیم، ادامه داد: این کار را به صورت آموزش های بلند مدت در خوزستان آغاز شده و دوره های آموزشی برای کشاورزان نیز در11 استان شروع شده است . 

وی به مروجان حاضر در کارگاه گفت: شما می توانید کمک به آموزش کنید و یک نهضت افزایش دانش کشاورزان را در بخش آب داشته باشیم . 

زند ایجاد زنجیره انتقال علم و دانش را یک راه عملی دانست و افزود: در انتقال و زنجیره علم باید بتوانیم از زمان تولید علم آن را به محتوا تبدیل کرد که باید به صورت زنجیره ای انتقال داده شود. 

زند با بیان اینکه سرمایه گذاری ، دانش و فناوری حلال مشکلات کشاورزی ایران است ، اظهار داشت: اگر ما در این سه ضلع مثلث خوب کار کنیم بخش کشاورزی پاسخگوی نیازهای جامعه خواهد بود درغیراین صورت کشاورزی سربار می شود. 

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش آب گفت: آب از مقوله هایی است که درطول تاریخ کشورما مورد توجه ویژه قرارداشته است. 

زند با بیان اینکه اکنون وضعیت آب در مقایسه با گذشته متفاوت است، اظهارداشت: سرمایه گذاری در آب در ایران از گذشته بی نظیر بوده ونمونه آن حفار قنات در گذشته است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار